Guy Kawasaki over de kunst van social media
Social media kan veel betekenen voor het vergroten van de naamsbekendheid van je bedrijf. Hoe zet je social media goed in dat het ook resultaat oplevert? Guy Kawasaki, een fanatiek social media gebruiker, geeft in een interview bij London Real zijn tips over hoe je social media optimaal kunt inzetten!
Wie is Guy Kawasaki?
Guy Kawasaki is één van de oorspronkelijke werknemers van Apple. Maar was ook werkzaam bij Motorola en Yahoo. Guy schrijft boeken en legt uit dat social media een kunst is!
Guy Kawasaki: The art of social media
Bekijk hieronder een inspirerend interview met Guy Kawasaki en Brian Rose.
Social media tips van Guy Kawasaki
Hieronder geef ik je graag 3 social media tips uit het interview met Guy Kawasaki.
1. Begin meteen: liever gisteren, dan morgen
Ben je van plan iets te gaan ondernemen? Begin direct met social media om jouw product of idee bekend te maken. Hoe meer mensen van jou afweten, hoe meer klanten je zult krijgen!
2. Profileer jezelf als topbedrijf
Mensen surfen over het internet. Bevalt de eerste aanblik niet, dan zijn ze alweer vertrokken. Op naar de concurrent dus. Zorg dus voor een mooi plaatje, mooi praatje en zorg dat ze bij je blijven! Ga dus bloggen.
3. Zorg dat mensen graag komen kijken
Veel bedrijven denken mensen te trekken met iedere keer weer aanbiedingen te plaatsen. Maar informatie delen kan mensen juist veel nieuwsgieriger maken naar jouw site of onderneming. Zoals Guy zegt: deel, als restaurant, een link naar een lekker recept! Voor mensen een reden om terug te komen!
Social media uitbesteden
Creativiteit is dus eigenlijk het sleutelwoord om social media efficiënt in te kunnen zetten. Moeilijk? Bij ons kun je je social media uitbesteden of een training volgen om ook de kunst van social media onder de knie te krijgen!