Is jouw website ‘mobile friendly’ op 21 april?
Groot nieuws in SEO land! Google heeft vorige maand een nieuwe update aangekondigd: ‘Mobilegeddon’. Wat houdt dit in? Google straft websites die niet geschikt zijn voor smartphones met een lagere de positie in de zoekresultaten.
Wat gebeurt er na 21 april?
21 april 2015 is het Doomsday. Op deze datum voert Google een update door, welke een ingrijpende impact heeft op de mobiele vindbaarheid van je website. Vanaf dit moment geeft Google namelijk de voorkeur aan ‘mobile friendly’ websites. Is jouw website niet geschikt voor mobiele gebruikers? Dan zal dit effect gaan hebben op jouw positie in de zoekmachine.
Website die mobile friendly zijn, krijgen een label toegediend naast hun link in het zoekresultaat. In een oogopslag kunnen mobiele gebruikers zien, welke websites mobiel goed werken en welke niet. Op deze manier wil Google het aantal websites dat niet gebruiksvriendelijk is voor mobiele gebruikers, laten afnemen.
Is jouw website mobile friendly?
Op dit moment zijn er 2 tools van Google, waarmee je kunt checken of jouw website gebruiksvriendelijk is voor de mobiele gebruikers:
Tijd voor een nieuwe website?
Mocht je website nog niet responsive zijn, dan kun je deze snel en eenvoudig aan de eisen laten voldoen met het Internet Succes Pakket. Zodra je pagina geschikt is voor mobiele gebruikers, zal dit direct effect hebben op de resultaten in de zoekmachine.