Veelgemaakte fouten bij het maken van een bedrijfsfilm
Een bedrijfsfilm kan zoveel voordeel opleveren, maar het kan je bedrijf ook schaden als je het verkeerd aanpakt. Het is zonde als jij al je tijd hebt gestoken in het maken van een bedrijfsfilm die je uiteindelijk meer zal schaden dan goed zal doen.
Ga niet de mist in
Er worden zoveel fouten gemaakt bij het maken van een bedrijfsfilm, dat het soms lijkt alsof men het erom doet. Zorg ervoor dat jij niet tot die ondernemers behoort die de ultieme ‘foute’ bedrijfsfilm maakt. Onze tips helpen je een eind op weg!
Hou het kort
Een bedrijfsfilm moet kort en krachtig zijn. Te lange bedrijfsfilms worden al snel saai om te bekijken, vooral omdat niet alles even interessant kan zijn. Ondernemers maken al snel de fout om werkelijk alle weetjes van hun bedrijf in een bedrijfsfilm te proppen. Laat nog iets te raden over! Een bedrijfsfilm van 30 seconden is beter dan een bedrijfsfilm van 30 minuten.
Bereid je goed voor
Veel ondernemers denken dat het maken van een leuk bedrijfsfilmpje vanzelf gaat als de camera eenmaal loopt. Als je bedenkt dat je bedrijfsfilm 30 tot 60 seconden moet gaan duren, dan lijkt dit erg kort voor alle informatie die je wilt geven. In de praktijk blijkt deze tijd ontzettend lang te zijn als er een camera op je snuffert gericht staat. Ongemakkelijke stiltes moet je vermijden. Zorg dus voor een goede voorbereiding, zodat men kan zien dat je er echt werk van gemaakt hebt.
Stel een doel
Bedenk wat je wilt bereiken met je bedrijfsvideo en richt je volledig hierop bij het maken van de bedrijfsfilm. Veel ondernemers gaan de mist in omdat meerdere doelen met elkaar worden gecombineerd in één filmpje. Liever 5 filmpjes dan één filmpje met vijf doelen.
Het delen van je bedrijfsfilmpje is ook belangrijk. Wil jij weten hoe jij je bedrijfsfilm het best kan presenteren op social media? Vraag ons dan naar de mogelijkheden!