5 Tips voor een betere productpagina
Als jouw productpagina’s niet bekeken worden, dan verkoop je niets. Dat is eigenlijk heel logisch. Wat een stuk minder logisch is, is dan wel het feit dat er zo weinig aandacht wordt besteed aan de vindbaarheid van de productpagina’s en aan de kwaliteit van deze pagina’s op zich. Zonde, want je laat veel verkoopkansen liggen!
Zo zorg jij voor een optimale productpagina
Copywriting verdient alle aandacht als het om je productpagina’s gaat. Wil jij een uitstekende vindbaarheid realiseren in Google en tegelijkertijd de productpagina’s effectief maken voor bezoekers die al op je website zijn? Pas de volgende 5 tips toe om de ideale productpagina te realiseren.
1. Scanbaarheid en waardering
Bezoekers waarderen een mooie productomschrijving, maar willen ook de mogelijkheid hebben om gewoon een lijst met de specificaties snel te scannen. Het is daarom de beste oplossing om deze twee zaken te combineren op je productpagina. Zet eerst alle specificaties in een lijst en plaats hieronder een informatieve productomschrijving.
2. Schets een ervaring
Het is altijd goed om mensen een ervaring te bieden, ofwel een beleving. Zij moeten zich levendig kunnen voorstellen hoe het is om het product te gebruiken. Dit gevoel kan je opwekken door een goede sfeertekst te plaatsen.
3. De 5 W’s beantwoorden
Een goede productpagina geeft antwoord op de 5 W’s, namelijk Wie, Wat, Waar, Wanneer en Waarom. Let hierbij op dat je een duidelijk beeld schetst en dat je ook zeker voldoende aandacht besteed aan de USP’s, bijvoorbeeld bij Wanneer of bij Waarom.
4. Ga uit van je doelgroep
Je maakt een productpagina niet voor jezelf, maar voor je doelgroep. Ga hier dan ook vanuit bij het schrijven van de content. Vraag jezelf eerder af wat de doelgroep leuk vindt om te lezen dan wat jij goed vindt passen bij je onderneming. Uiteindelijk ben jij al overtuigd en de bezoeker nog niet.
5. Geef antwoorden
Producten brengen altijd vragen met zich mee. Zoek eens in Google naar de meest gestelde vragen met betrekking tot jouw product en laat de antwoorden op deze vragen voorkomen in de producttekst. Dit voorkomt dat bezoekers weer vertrekken om antwoorden te zoeken en hierdoor misschien wel bij een concurrent terecht komen.
Content marketing training
Wil jij je hele website zo inrichten dat deze optimaal vindbaar is en tegelijkertijd ook aantrekkelijk? Dan is de content marketing training een goede keuze.