Social media ads; Twitter krimpt

Social media zijn natuurlijk enorm populair onder de adverteerders. Een betere mogelijkheid om een groot publiek te bereiken is er eigenlijk niet.

Onderzoek naar de ads

Onderneming Strata besloot de social media eens onder de loep te nemen op het gebied van ads. De focus lag hierbij vooral op het ontdekken van de voorkeuren van adverteerders. Waar adverteren zij nu wel, en waar juist niet?

Verschuivingen in de rangorde

Een aantal jaren geleden behoorde Twitter nog tot twee favorieten van adverteerders als het ging om adverteren op social media. Het sociale netwerk mocht de tweede plaats bekleden, na Facebook. Nu heeft Twitter toch een stap terug moeten doen, want Instagram staat nu op de tweede plek. Facebook staat nog altijd op 1.

Percentages

De resultaten van het onderzoek liegen er niet om. In totaal werden er ruim tachtig advertentieondernemingen ondervraagd voor het onderzoek. Hen werd gevraagd om eens aan te geven welke sociale platforms de voorkeur genoten onder de clienten van de ondernemingen. Maar liefst 96% noemde Facebook als eerst. Instagram dus op de tweede plek met 63% en Twitter blijft achter met 56%.

Twitter sputtert tegen

Je zou denken dat de bewijzen hiermee op tafel liggen, maar Twitter heeft zelf ook gereageerd op de uitkomsten van het onderzoek en is het duidelijk niet eens met de resultaten. Volgens Twitter ligt dit er nu maar net aan wie het onderzoek uitvoert, want, zo beweert Twitter, hun sociale netwerk staat bovenaan volgens een onderzoek dat werd uitgevoerd door Advertiser Perceptions.

De leden

Als we nu eens kijken naar het aantal gebruikers van de social media sites, dan lijkt het er toch wel op dat de uitkomst van het onderzoek van Strata het meest voor de hand ligt. Instagram heeft, met ruim 400 miljoen leden, namelijk Twitter ingehaald. Daarnaast is Instagram nog steeds groeiende, terwijl Twitter krimpende is.

Hoe sta jij ervoor?

Wil jij precies weten hoe jouw onderneming ervoor staat op social media? Wij voeren graag een gratis scan uit om je hier meer inzicht in te bieden.