Met deze 3 tips haal jij meer uit je Instagram
Zonder social media strategie ben je tegenwoordig als onderneming eigenlijk nergens meer. De maatschappij gaan steeds meer op social media draaien en hier moet goed op worden ingespeeld. Instagram vormt hier voor velen toch nog een probleem.
Instagram is gewoon anders
Op LinkedIn kan je schrijven wat je wilt. Op Twitter en Facebook kan je ook schrijven wat je wilt. Instagram is duidelijk anders! Hier draait het niet om wat men leest, maar om wat men ziet. Daar ligt ook het probleem voor veel ondernemers, want hoe overtuig je met beeldmateriaal? Deze 3 tips helpen je verder.
1. Zorg ervoor dat je consistent bent
Met consistentie bedoelen we niet alleen dat je regelmatig moet posten, maar ook dat je ervoor moet zorgen dat je posts zelf consistent zijn. Mensen vinden je beeldmateriaal leuk om een reden en als deze reden wegvalt, dan vallen je zogenaamde likers ook weg. Post je dus altijd beeldmateriaal van gebouwen, bijvoorbeeld omdat je in de architectuur werkt, post dan niet ineens beeldmateriaal van wateren in de omgeving van de gebouwen. Je volgers vinden de gebouwen leuk. Die wateren kunnen hen waarschijnlijk gestolen worden. Post dus zoveel mogelijk beeldmateriaal in een vaste categorie en houdt goede regelmaat in. Post bijvoorbeeld elke dag om dezelfde tijd. Zorg dat mensen precies weten wat ze van je mogen verwachten.
2. Maak je eigen visuele content
Veel ondernemers kiezen ervoor om eerst een idee op papier te zetten en hier vervolgens een afbeelding bij te zoeken in een bibliotheek van rechtenvrije foto’s. Anderen maken zich hier niet zo druk om en gebruiken gewoon beeldmateriaal van anderen om nieuwe visuele content te maken voor op Instagram. Het is eigenlijk aan te raden om je eigen beeldmateriaal te maken voor jouw idee. Geen enkele afbeelding past beter bij jouw idee dan de afbeelding die je hier speciaal voor gemaakt hebt. Als je volgers eens zien dat jij visuele content plaatst die zij eerder al eens elders hebben gezien, dan ben je ze gegarandeerd kwijt.
3. Laat zien waar je bent
Geotagging is er niet voor niets. Gebruik het ook en je zal zien dat het in je voordeel gaat werken. Laten we terugkomen op de gebouwen. Gebruik geotagging om aan te geven waar het gebouw zich bevindt. Zit je gewoon op je eigen kantoor? Zet dit er dan bij. Je zal zien dat het je vindbaarheid om Instagram zal vergroten.
Instagram training
Voor veel ondernemers blijft Instagram toch wat lastig, vooral omdat het gewoon ‘anders dan anders’ is in de wereld van social media. Een Instagram training brengt je helemaal up to date!