LinkedIn; wat moet jij weten over Millennials?
Millennials zijn voor veel ondernemers interessant, maar het blijkt nog niet gemakkelijk om deze te herkennen. Vreemd eigenlijk, want er zijn er meer dan genoeg van te vinden op LinkedIn.
Wat zijn millennials?
We beginnen nu wel heel enthousiast te vertellen over Millennials, maar het is heel goed mogelijk dat je nog niet weet wat Millennials zijn. We hebben het namelijk over een relatief nieuwe term. Millennials zijn mensen die geboren zijn tussen het jaar 1981 en het millennium, 2000. Er wordt ook wel gesproken over Generatie Y, een term die wat beter bekend is.
Waarom zijn Millennials interessant?
Onderzoek naar Millennials heeft laten zien dat deze groep personen over meer creatieve talenten dag gemiddeld beschikt. Daarnaast zijn ze ook meer dan gemiddeld gericht op de eigen carrière en zijn ze beter onderlegd als het gaat om technologie. Voor veel ondernemers interessant dus! Goed nieuws; er zijn er maar liefst ruim 85 miljoen van op LinkedIn te vinden.
Feiten over Millennials
Als we kijken naar het gedrag en karakter van Millennials, dan valt op dat zij allemaal op zoek zijn naar die uitdagingen in hun werk waarmee zij het meest impact bereiken. Ze besteden veel aandacht aan social media, en met name ook in LinkedIn, en zijn hier dan ook veel uren per week te vinden. Millennials willen snel carrière maken, maar zoeken niet naar een baan om tot hun 67ste jaar in vastgeroest te zitten. Ze zijn bovengemiddeld ontwikkelingsgericht.
Vier soorten Millennials
Er zijn op LinkedIn vier soorten Millennials te vinden, namelijk:
- BetaBlazers: gericht op kwaliteit, kennis en vooruitstrevend denken.
- AlterNatives: introvert, stil, gericht op de privacy en hoog technologisch onderlegd.
- TrendNetters: zoeken naar erkenning, worden door feedback gedreven en leven praktisch online.
- LYFPreneurs: hardwerkend, ambitieus en werken met een innovatief business model aan het oprichten van een vooruitstrevende onderneming.
Wat doen Millennials?
Als we kijken naar de carrières van Millennials op LinkedIn, dan zien we dat er een ruime 2,7 miljoen actief zijn als sales professional. Er zijn er bijna 2 miljoen actief als software ontwikkelaar, meer dan 1,5 miljoen zijn er te vinden in administratieve functies, 1,2 miljoen Millennials noemen zichzelf een marketing specialist en ruim 1,1 miljoen studeert nog.