6 LinkedIn mogelijkheden die verkopers succesvol maken
De ene verkoper is de andere niet. We kunnen nu eenmaal niet allemaal even succesvol zijn. Toch is er wel iets dat de meest succesvolle verkopers van Nederland met elkaar gemeen hebben. Ze zijn allemaal sterk actief op LinkedIn.
Hoe maakt LinkedIn verkopers zo succesvol?
Verkopers kunnen slim gebruik maken van LinkedIn, maar niet iedere professional in sales doet dit ook. Dit maakt het verschil tussen succesvolle en minder succesvolle verkopers. Maar hoe gebruiken verkopers LinkedIn om zo succesvol te worden? Wij hebben het voor je uitgezocht. Het blijkt dat succesvolle verkopers op een unieke manier gebruik maken van de mogelijkheden van LinkedIn, waardoor zij aanzienlijk beter verkopen. Maar wat doen zij dan precies? Wij benoemen de 6 belangrijkste activiteiten op LinkedIn.
1. Branches en bedrijven
Het blijkt dat verkopers die erg succesvol zijn in wat ze doen vaker dan gemiddeld op onderzoek uitgaan naar informatie over specifieke branches en ondernemingen.
2. Specifieke klanten
Ze maken gebruik van het netwerk om te zoeken naar mogelijke kopers en om potentiele klanten te identificeren.
3. Ingangen zoeken
Door slim gebruik te maken van LinkedIn kunnen de verkopers nieuwe ingangen ontdekken bij zowel mogelijke klanten als al bestaande klanten. Hier kunnen zij goed gebruik van maken in hun business.
4. Zoeken op interesse
Succesvolle verkopers plaatsen interesses die gelijk zijn aan de interesses van hun targets. Doordat zij ervoor zorgen dat de interesses overeenkomen zorgen zij niet alleen direct voor goede gespreksstof, maar zijn zij met het nodige vooronderzoek naar de interesses ook in staat om direct vertrouwen te wekken.
5. Inzicht in betrokkenen
Verkopers doen hun huiswerk via LinkedIn extreem goed. Zij houden niet op na een onderzoekje van vijf minuten, maar gaan door tot zij alles weten. Hierdoor hebben zij ook een heel helder inzicht in wie er allemaal betrokken zijn bij het hele beslissingsproces van een onderneming.
6. Vooronderzoek
De succesvolle verkoper doet vooronderzoek naar de persoon met wie hij of zij een afspraak heeft. Met behulp van het LinkedIn profiel kan de verkoper al een profiel van de persoon schetsen, en hier kan tijdens het gesprek slim gebruik van gemaakt worden.
Ook slim gebruik maken van LinkedIn?
Niet alleen verkopers kunnen slim gebruik maken van LinkedIn. Iedereen kan LinkedIn inzetten om er goed voordeel mee te doen. Wil jij weten hoe? Schrijf je dan in voor onze LinkedIn training. Wij bieden zeker een training die goed bij je past.