Een nieuwsbrief mag niet schreeuwerig zijn
Een zakelijke nieuwsbrief moet aan veel eisen voldoen als je zeker wilt weten dat deze goed gelezen en gewaardeerd wordt. Je moet met veel dingen rekening houden in het design, maar ook de invulling van je nieuwsbrief speelt een belangrijke rol.
3 aandachtspunten voor het maken van je nieuwsbrief
Je kunt gebruik maken van diverse programma’s voor het maken van je nieuwsbrief. Let er bij het maken van je keuze op dat je wel voldoende mogelijkheden hebt om je nieuwsbrief daadwerkelijk te maken zoals jij het wilt. Dat betekent dat je niet vast wilt zitten aan standaard sjablonen bijvoorbeeld. Een goede optie is de oplossing van Laposta. Je kunt je nieuwsbrief precies zo ontwerpen zoals jij het wilt. Wij geven je graag 3 aandachtspuntjes bij het maken van je nieuwsbrief.
1. Maak je nieuwsbrief niet schreeuwerig
Als er iets is waarmee je je lezers afstoot, dan is het wel een schreeuwerige nieuwsbrief. We ontvangen ze zelf ook wel eens en deze zijn gewoon niet prettig om te lezen. We hebben het dan over nieuwsbrieven waarin (te) veel hoofdletters worden gebruikt en waarin wel heel veel uitroeptekens te vinden zijn. Een nieuwsbrief heeft dit niet nodig. Zorg gewoon voor goede content, een aangename indeling en interessante toevoegingen. Dan heb je helemaal geen poespas nodig.
2. Voeg geen reclame aan je nieuwsbrief toe
Nieuwsbrieven zijn ‘nieuws-brieven’. Je deelt leuke, sterke en interessante informatie. Nieuwtjes die jij wilt delen met je lezers. Het is dan ook niet de bedoeling dat je je nieuwsbrief vult met reclamekreten en –animaties. Natuurlijk mag je in je nieuwsbrief best wijzen op een leuke actie die net van start is gegaan, maar zorg ervoor dat deze melding slechts een klein deel van je nieuwsbrief in beslag neemt. Promotie verwerken in het nieuws is prima, maar een nieuwtje verwerken in een reclame-explosie is niet de bedoeling.
3. Gebruik niet teveel kleuren
Maak geen schilderij van je nieuwsbrief, tenzij dit bij je bedrijf past. Heb jij een logo in alle kleuren van de regenboog? Dan gebruik je dit natuurlijk ook in je nieuwsbrief! Toch is dit in de meeste gevallen niet aan de orde en dan is het ook niet aan te raden om veel kleuren in je nieuwsbrief te gebruiken. Ook dit komt wat schreeuwerig over en dat wil je voorkomen. In het beste geval gebruik je enkel de kleuren van je huisstijl, inclusief je eigen logo natuurlijk.
Zoek jij nog een goed programma voor nieuwsbrieven?
Wil jij wel nieuwsbrieven versturen, maar heb je nog geen goed programma gevonden? Wij kunnen Laposta zeker aanraden. Je verstuurt je nieuwsbrieven gratis wanneer je minder dan 2.000 relaties hebt. Dat is natuurlijk ideaal, want dit betekent dat veel ondernemers er goed op kunnen besparen. Heb je meer dan 2.000 contacten aan wie je de nieuwsbrief verstuurt? Dan liggen de tarieven ook erg aantrekkelijk. Probeer het gerust eens uit!