5.000.000 Facebook adverteerders!
Afgelopen maandag heeft Facebook bekend gemaakt dat er inmiddels 5 miljoen adverteerders actief zijn op het sociale platform. Dat is natuurlijk wel een feestje waard! Facebook geeft aan dat het behoorlijk hard is gegaan de laatste tijd. De weg van 4 miljoen naar vijf miljoen duurde namelijk slechts een maand of zeven. Hierbij heeft het sociale netwerk te kennen gegeven dat ongeveer 75% van al deze actieve adverteerders Amerikaans is.
De omzet stijgt sterk door adverteerders
De cijfers van het laatste kwartaal zijn ook bekend gemaakt en hieruit valt zeker op te maken dat de adverteerders ervoor zorgen dat de omzet van Facebook flink stijgt. We hebben het dan over een omzet van bijna 9 miljard USD en dit houdt in dat de omzet is gestegen met meer dan 50%. Toch is Facebook nog altijd niet tevreden.
Het kan nog veel beter
In totaal zijn er op Facebook maar liefst 65 miljoen bedrijfspagina’s te vinden en dit betekent dat met de volgende 1,5 miljoen adverteerders de 10 procent behaald wordt. Toch, als je het zo bekijkt is het eigenlijk helemaal niet zo’n mijlpaal om 5 miljoen adverteerders te hebben. Het is in verhouding best een klein aantal, ondanks dat dat gek is om te zeggen. Facebook geeft dan ook aan nog lang niet klaar te zijn en zich zeker in te gaan zetten om meer bedrijven zo ver te krijgen dat zij gaan adverteren op het sociale netwerk.
Wat zijn de plannen?
Facebook wil meer bedrijfspagina’s ‘activeren’, door de beheerders van deze bedrijfspagina’s – en dus de eigenaren van deze ondernemingen – te overtuigen dat adverteren goed is voor de zaken. Facebook wil voor diverse landen een zogenaamde adviesraad oprichten. Deze raad zou voornamelijk de kleinere bedrijven moeten gaan begeleiden bij het starten met online adverteren op Facebook. Voor vier landen is inmiddels een dergelijke raad in het leven geroepen, namelijk voor Amerika, Brazilië, Duitsland en India.
Ook Facebook Ads Manager is onder handen genomen
Adverteren is direct makkelijker gemaakt voor bedrijven. De Ads Manager heeft een aanpassing gekregen. Een campagne die in het verleden erg succesvol is geweest kan nu met een enkele klik opnieuw worden ingezet. Een andere interessante toevoeging zijn de zogenaamde cross border tools.
Wil jij ook succesvol adverteren op Facebook?
Facebook wordt steeds meer het sociale platform voor bedrijven. Ben jij nog niet actief als adverteerder, maar zie je dit wel zitten? Wij vertellen je tijdens onze Facebook training alles over het behalen van succes op dit sociale netwerk.