11 Zakelijke nieuwsbrief don’ts
Steeds meer bedrijven gaan een nieuwsbrief versturen via de mail en dat is natuurlijk een goed teken. Het is namelijk zo dat je je klanten niet alleen kunt informeren met een nieuwsbrief, maar je kunt ook prospects steeds verder overtuigen van je krachten. Dan moet je nieuwsbrief natuurlijk wel tiptop in orde zijn. Je kunt gebruik maken van een programma voor het ontwerpen van je nieuwsbrieven, zoals Laposta, maar uiteindelijk ben jij natuurlijk verantwoordelijk voor de inhoud.
Fouten met nieuwsbrieven
Vorige week konden we je 11 nieuwsbrief do’s meegeven als het gaat om het maken van je nieuwsbrief. Natuurlijk kunnen we je niet alleen vertellen wat je wel moet doen als we je niet vertellen welke dingen je vooral moet laten in je nieuwsbrief. Als jij je nieuwsbrief naar maximaal 2.000 relaties gratis kunt versturen, dan wil je er het beste uithalen en dan moet je bepaalde zaken toch echt achterwege laten. Daarom hierbij 11 nieuwsbrief don’ts.
De 11 nieuwsbrief don’ts
Ga jij je nieuwsbrief maken en wil je lekker creatief aan de slag? Dat is natuurlijk fantastisch! Als je de onderstaande punten maar weg laat uit je boost van creativiteit:
- Al je contacten samenvoegen in één lijst, terwijl je eigenlijk de ene doelgroep anders wil aanspreken dan de andere. Maak dan gewoon twee nieuwsbrieven.
- Een algemene tekst naar al je lezers sturen. Dit is niet interessant genoeg.
- Gebruik geen flitsende of bewegende GIF-bestanden.
- Gebruik ook geen beelden met een bijzonder hoge intensiteit.
- Zet je nieuwsbrief niet vol verzoekjes. Daar zijn je lezers niet van gediend.
- Plaats geen complete blogtekst in je nieuwsbrief. Plaats liever een linkje naar je blog.
- Maak je design niet te breed. Mensen vinden het heel vervelend om van links naar rechts te moeten schuiven om een zin te kunnen lezen.
- Maak geen gebruik van een té aanwezige achtergrond. Dit leidt af.
- Gebruik niet te veel spam-woorden, zoals ‘nu’, ‘gratis’ of ‘bonus’.
- Wil je een product promoten? Zet hier dan nooit ‘laatste kans’ bij of iets in die trant. Is de aanbieding beperkt geldig, plaats dan gewoon netjes de einddatum erbij.
- Gebruik geen hoofdletters op plaatsen waar zij niet horen.
Goedkoop nieuwsbrieven versturen
Wil jij wel een nieuwsbrief sturen, maar ben je gewoon niet van plan om er veel in te investeren? Dat hoeft ook niet. Tot 2.000 relaties kun je kosteloos versturen en als je meer relaties hebt, dan zijn de tarieven gunstig. Als jij vervolgens zorgt voor een fantastische nieuwsbrief, dan heb je je investering er zeker in een mum van tijd weer uit.
Heb je hulp nodig met het opzetten van een goede nieuwsbrief? Neem contact met ons op voor een training op maat.