5 slimme Facebook Live tips
Facebook Live is ideaal voor ondernemers. Je hebt de mogelijkheid om op een persoonlijke en directe manier aan de slag te gaan met je klanten en prospects. Interactie verhoogt de waardering voor je bedrijf, dus het is goed om hier effectief gebruik van te maken.
Zo zet je Facebook Live optimaal in
Facebook Live biedt je goede mogelijkheden, niet alleen tijdens de live stream maar ook nog daarna. Mensen die er live niet bij konden zijn kunnen de video later op je tijdlijn terugzien. Eerder al gaven wij je 9 kansen van live video. Nu geven wij je graag 5 slimme tips om optimaal voordeel te halen uit Facebook Live.
1. Een goede verbinding
Zorg op de eerste plaats natuurlijk altijd voor een optimale verbinding, zodat mensen zonder haperingen van je live video kunnen genieten. Het is heel vervelend voor kijkers als de verbinding steeds wegvalt, waardoor zij jou live niet goed kunnen volgen. Dit zorgt er over het algemeen voor dat men iets anders gaat doen voordat je video is afgelopen. Zonde!
2. Inschakelen van meldingen
Kijkers die je video nuttig vonden zullen waarschijnlijk volgende keer ook weer naar een live video van jouw hand willen kijken. Met Facebook Live is er de mogelijkheid om meldingen in te schakelen, zodat mensen een melding krijgen als je weer een live video gaat maken. Wijs mensen op deze mogelijkheid, zodat je de volgende keer direct al een vast publiek hebt.
3. Zelf aankondigen
Natuurlijk zijn er mensen die de meldingen inderdaad aanzetten, waardoor zij de volgende keer aanwezig zullen zijn voor je live video. Hier mag het natuurlijk niet ophouden. Het is de bedoeling dat je je publiek laat groeien. Zorg dus voor voldoende promotie voordat je Facebook Live gaat inzetten. Het is goed om de dag van tevoren te gebruiken om de aankondiging alvast te posten.
4. Beantwoord vragen
Tijdens je uitzending komen er waarschijnlijk al vragen en reacties binnen. Ook wanneer je al gestopt bent met Facebook Live kunnen er nog steeds reacties worden geplaatst door mensen die je video later bekijken. Zorg ervoor dat je gepast reageert op comments en vragen. Negeren is nooit goed, dus probeer zo veel mogelijk ‘aanwezig’ te zijn.
5. Vergeet de beschrijving niet
Als je gebruik gaat maken van Facebook Live, dan heb je de mogelijkheid om een beschrijving in te vullen voordat je daadwerkelijk start met je live video. Vul deze in en zorg ervoor dat het om een pakkende en doeltreffende omschrijving gaat. Dit trekt extra mensen naar je live stream toe.
Facebook training
Facebook biedt steeds meer goede mogelijkheden voor ondernemers, waar Facebook Live natuurlijk ook een deel van is. Wil jij weten hoe jij Facebook zo effectief mogelijk in kunt zetten voor je business? Volg dan eens een Facebook training.