5 budgettips voor adverteren op Facebook
Adverteren op Facebook wordt steeds populairder. Even scrollen en je ziet de ene na de andere advertentie voorbij komen. Als ondernemer kun je goed je voordeel doen met adverteren op Facebook, maar dan moet je het wel slim aanpakken. Vorig jaar gaven we je 4 tips voor als je voor het eerst gaat adverteren op Facebook. Nu geven we je budgettips.
Gebruik onze praktische budgettips
Adverteren op Facebook kan heel goedkoop zijn en kan ook heel duur zijn. Dit ligt namelijk helemaal aan jezelf. Durf jij te investeren of kies je voor een zo laag mogelijke uitgave? Wat vooral belangrijk is bij het adverteren op Facebook is dat je alles goed in de hand hebt. Jij hebt de controle, dus maak hier ook gebruik van. Onderstaande budgettips voor adverteren op Facebook helpen je verder.
1. Eerst durven
Adverteren op Facebook is vooral een kwestie van durven. Durf jij er wel echt in te investeren of ga je het eerst proberen met 5 euro? Zorg dat je alles weet over adverteren op Facebook, zodat je precies weet wat je te doen staat om succes te behalen. Je weet dan ook hoeveel het je op kan leveren, zodat je een echte investering durft te doen.
2. Van hoog naar laag
Een bekende fout die veel gemaakt wordt is wel dat men begint met een laag dagbudget en langzaam verhoogt. Je bereikt veel meer als je dit andersom doet. Start met een hoog dagbudget en verlaag dit budget als je campagne goed van de grond is.
3. Ga voor CPC
Je hebt de keuze uit CPC en CPM, ofwel Cost per Click en Cost per Mille. Het is aan te raden om iets meer op CPC te bieden dan het bod dat je wordt voorgesteld. Dit zorgt ervoor dat je er op de langere termijn vanzelf onder gaat zitten. CPC biedt altijd een betere plaatsing dan CPM.
4. Ga voor automatisch
Facebook besteedt veel aandacht aan adverterende ondernemers. Dit brengt een voordeel mee voor jou. Facebook weet namelijk heel goed in te schatten wat jij per klik zou moeten betalen. Je kunt het bod dan ook goed op automatisch zetten en gewoon op Facebook vertrouwen.
5. Budget en product
Pas je budget goed aan op het product dat je wilt gaan verkopen met de Facebook advertentie. Voor de verkoop van een product t.w.v. 5 euro kies je een veel lager budget dan voor de verkoop van een product dat een waarde van 500 euro heeft, bijvoorbeeld. Stem budget en product goed op elkaar af, zodat je voorkomt dat het je verlies op gaat leveren.
Wil je meer weten?
Wil jij gaan adverteren op Facebook, maar ben je bang dat je nog onvoldoende kennis hebt om het echt goed aan te pakken? Vraag jij je af of jij geen kansen laat liggen op Facebook? Volg eens een Facebook training en je krijgt antwoord op al je Facebook vragen.