5 rondes voor je zakelijke vlogs
Zakelijke vlogs worden steeds meer ingezet als het gaat om de marketing. Bedrijven ontdekken hoe belangrijk het is om meer persoonlijkheid te laten zien aan de consument en beelden zeggen natuurlijk meer dan duizend woorden. Toch is zakelijk vloggen niet eenvoudig. Waar moet je het nu eigenlijk over hebben?
5 ideeën voor je zakelijke vlogs
Onderwerpen voor je zakelijke vlogs zijn goed af te wisselen, maar dan moet je wel de nodige inspiratie hebben om dit te kunnen doen. Wij helpen je graag een eindje op weg. Wij hebben 5 onderwerpen voor je verzameld in de vorm van rondes. Zo kun je hiermee starten met 5 zakelijke vlogs en vervolgens goed afwisselen met de onderwerpen.
1. De vragenronde
De vragenronde is heel belangrijk. Tegenwoordig is niets zo krachtig als het delen van kennis. Jij krijgt verschillende vragen van prospects en klanten. Deze vragen geven jou informatie over waar er nog wat onduidelijkheid bestaat. Gebruik deze informatie om vragen te beantwoorden in je zakelijke vlogs.
2. De promotieronde
De promotieronde is ideaal wanneer je een nieuw product of een nieuwe dienst aan gaat bieden. Je kunt een zakelijke vlog maken waarin je dit product of de dienst onder de aandacht brengt. De promotieronde kun je natuurlijk ook gebruiken om bestaande producten extra te promoten, om aanbiedingen in te presenteren of om je beursdeelname te promoten.
3. De voorstelronde
Persoonlijkheid is een waardevol iets. Mensen willen weten met wie zij zaken doen en niet zo zeer met welk bedrijf zij zaken doen. Een bedrijfsnaam is wat dat betreft weinigzeggend. Maak je bedrijf in een handomdraai persoonlijker, zodat mensen direct een comfortabeler gevoel krijgen bij je bedrijf. Dit doe je door zo af en toe eens iemand voor te stellen. Zet je medewerkers eens in het zonnetje in je zakelijke vlogs. Dit wordt zeer gewaardeerd.
4. De demonstratieronde
Jij kunt wel zeggen dat jouw producten de beste keuze op de markt zijn, maar kun je dit ook laten zien? Demonstreer je producten eens in je zakelijke vlogs. Laat zien hoe het werkt en maak duidelijk wat de voordelen zijn. Hoe overtuigender, hoe beter natuurlijk.
5. De praktijkronde
Breng de afdelingen van je bedrijf eens in beeld, letterlijk. Ga eens met je videocamera naar het orderpicken, bijvoorbeeld, en laat klanten eens zien hoe de bestellingen nu werkelijk worden klaargemaakt. Maak eens een rondje door je machineruimte en leg iedere machine vast, terwijl je de precieze werking ervan uitlegt. Kortom, neem de mensen zo af en toe eens mee tijdens een rondje door je bedrijf.
Wil jij ook zakelijk vloggen?
Wij hebben het zakelijk vloggen ook helemaal ontdekt. Neem gerust eens een kijkje op ons YouTube kanaal. Ben jij er nog niet mee begonnen, maar ligt het in de planning en wil je advies en hulp bij het starten met zakelijk vloggen? Neem gerust eens contact met ons op.