3 soorten video’s voor je bedrijf
Video’s worden steeds belangrijker voor bedrijven. Ook in 2018 zien we de trend van videomarketing zich verder ontwikkelen. Het is zo dat maar liefst 55 procent van alle mensen die online actief zijn dagelijks minimaal één video bekijkt. Dit gebeurt vrijwel altijd op social media. Het is dan ook niet vreemd dat marketeers zich steeds meer bezig gaan houden met videocontent. Sociale video’s krijgen namelijk gemiddeld 1200 procent méér likes en shares dan post met tekst en een gewone afbeelding.
Welke video’s moet je zeker maken?
Bedrijven die zich bezig willen gaan houden met het maken en publiceren van video’s vragen zich vaak af wat voor video’s er dan gemaakt moeten worden. Eigenlijk kun je van alles laten zien, doen of bespreken in een video. Toch zijn er een aantal soorten video’s die je als bedrijf zeker moet hebben. Wij bespreken er drie met je.
1. Live video
Tegenwoordig is de live video, of live stream, onmisbaar voor bedrijven. Je kunt je doelgroep uitnodigen om een live video bij te wonen op je website, maar je kunt natuurlijk ook direct op social media live streamen, zoals met Facebook Live. Live video heeft veel voordelen. Het belangrijkste voordeel is wel dat je in direct contact met je kijkers staat. Hierdoor wordt het heel persoonlijk en dit levert je veel waardering op.
2. Kennis video
De kennis video is er in meerdere varianten, afhankelijk van de branche. Je kunt hierbij denken aan een educatieve video of een instructievideo, maar ook aan een video waarin je eenvoudigweg je kennis over je producten of diensten deelt. Het gaat erom dat je deze videosoort gebruikt om mensen te inspireren en / of om hen iets te leren. Zo zet je jezelf neer als expert binnen je branche.
3. Promotievideo
Natuurlijk heb je ook een promotievideo nodig. Het is sterk af te raden om je uitsluitend met promotie bezig te houden op social media, maar zo af en toe mag je er zeker aandacht aan besteden. Promotievideo’s doen het erg goed, vooral omdat de boodschap op een heldere en persoonlijke manier kan worden overgebracht. Dergelijke video’s, zoals ook een testimonial video, zorgen ervoor dat mensen makkelijker overgaan tot het doen van een aankoop. Onthoud wel dat iedere soort video, dus ook de promotievideo, altijd interessant, vermakelijk en waardevol moet zijn.
Een goede bedrijfsvideo laten maken
Veel bedrijven vinden het lastig om te starten met het maken van video’s. Toch is het zeker wel aan te raden om hier in meer of mindere mate op te focussen in 2018. Zoals gezegd: video wordt steeds belangrijker. Je kunt een bedrijfsvideo laten maken door ons, zodat je een mooie start hebt waar je zelf op voort kunt borduren.