Voldoende water drinken essentieel voor creativiteit!
De zomer in Nederland was in 2018 nog nooit zo heet. Dat zorgt niet alleen voor zweetvlekken op je keurige werkkleding, maar vooral ook voor energiedips. Hoe zorg je ervoor dat je als ondernemer of marketeer onder deze omstandigheden energiek en creatief blijft? Een eerste stap is snel gezet: drink voldoende water!
Water essentieel voor vitaliteit
Het drinken van voldoende water is een must voor je energieniveau. Water zorgt er immers voor dat voedingsstoffen worden opgenomen in het lichaam en afvalstoffen worden vervoerd. Een tekort aan water zorgt voor een verstoring van lichaamsprocessen, wat kan leiden tot klachten als hoofdpijn, concentratieproblemen en vermoeidheid. Het Voedingscentrum leert ons dat het onder normale omstandigheden geboden is om zo’n 1,5 tot 2,5 liter water per dag te drinken. Maar met de warmte verlies je natuurlijk meer vocht en ligt dit minimum veel hoger.
Wij geven wekelijks social media trainingen bij bedrijven en organisaties door heel Nederland. In juni waren wij bij MADE BLUE in Amsterdam. Zij willen water drinken op kantoor duurzamer maken met hun eigen watertappunt.
Beleving MADE BLUE watertappunt
Hoe is de watervoorziening bij jou op kantoor? “Een waterton is vaak een voor de hand liggende keuze – en iets is uiteraard altijd beter dan niets. Maar als het aan ons ligt, kan het leuker én duurzamer”, aldus medeoprichter Frank van der Tang. MADE BLUE biedt kantoren de mogelijkheid om hun water lokaal te tappen door middel van leidingwaterkoelers.
Dit is niet alleen duurzamer dan de gebruikelijke watertonnen – transport en afval valt immers weg – maar tevens doet MADE BLUE de belofte dat je voor elke installatie 1.000.000 liter schoon drinkwater realiseert in landen waar er een permanent watertekort heerst.
Bruisend concept
Maar niet alleen voor de medewerkers op kantoor is MADE BLUE een leuk alternatief. “Werkgevers kunnen op deze manier ook invulling geven aan hun maatschappelijke bijdrage”, vertelt Frank. De waterkoeler en het glaswerk hebben immers een opvallend ontwerp waar de boodschap op wordt gecommuniceerd: “Samen realiseren wij 1.000.000 liter schoon drinkwater”.
“Dat is niet alleen een leuke boodschap voor naar de medewerkers, maar ook naar de gasten die worden ontvangen op kantoor. En je kantoor is toch min of meer je visitekaartje”, aldus Frank.
Gemakkelijk instappen!
MADE BLUE hanteert geen investeringskosten of langdurig contract, maar een vast maandbedrag vanaf 95 euro. Daarmee willen zij het vooral toegankelijk maken voor iedereen om mee te doen. De missie van MADE BLUE is: schoon drinkwater voor iedereen. Dat bereiken we alleen als we op zoek gaan naar een systeem dat voor iedereen werkt.
Drink voldoende water!
Als marketeer ben je vaak creatief bezig om een nieuwe social media campagne of inhaker te bedenken. Hiervoor moet je lichaam wel voldoende vocht hebben. Vervang die zoete frisdrank voor een lekker glas water en voeg er eventueel wat vers fruit aan toe. Op die manier blijf je helder en scherp. Wil je meer informatie over de watertappunten van MADE BLUE? Kijk dan op hun website.