Zo blijf je actief op social media!
Veel bedrijven hebben hun weg naar social media gevonden. Sterker nog, een heel aardig deel van de bedrijven focust zich op meer dan één sociaal kanaal. Uitstekend! Toch zien we helaas ook veel dat profielen ineens niet meer actief zijn. De consistentie die er eerst wel was lijkt langzaamaan te verdwijnen tot er niets meer overblijft. Dit heeft vaak te maken met een gebrek aan inspiratie. Zonde, want er is inspiratie genoeg!
Gebruik deze ideeën om actief te blijven
Er zijn veel meer zaken om aan te spreken dan je wellicht denkt. Je kunt namelijk ontzettend veel kanten op als het gaat om actief zijn op social media. Wij geven je een aantal handige tips om je een eind op weg te helpen wanneer je even geen inspiratie hebt.
1. Bespreek je highlights
Als er iets is waar je doelgroep enthousiast van wordt, dan is het wel jouw enthousiasme. Passie werkt namelijk aanstekelijk. Bespreek jouw highlights en deel positieve inzichten die je hebt opgedaan. Het is niet alleen een uitstekende manier om enthousiasme over te brengen, maar het is ook dé manier om meer van jezelf te laten zien. Persoonlijkheid is heel belangrijk.
2. Maak een webinar
Met een webinar kun je een groot publiek bereiken. Organiseer je webinar goed en zorg voor een slimme voorbereiding. Laat mensen op tijd weten wanneer het webinar plaats zal vinden en blijf tot aan die dag ook flink promoten. Doe dit niet alleen via social media, maar nodig ook mensen uit via de mail. Webinars zijn ook ideaal om mensen een kijkje achter de schermen te gunnen.
3. Laat oude content herleven
Je hoeft niet altijd van schets af aan te beginnen. Zeker wanneer je al langere tijd een blog bijhoudt voor je bedrijf heb je meer dan voldoende content om te updaten. Laat eens een frisse wind waaien over je beste blogs uit het verleden en blaas ze nieuw leven in. Door het blog uiteindelijk opnieuw te delen haal je ook opnieuw succes uit je oudere blogs. Een goede optie wanneer je echt even inspiratieloos bent om iets nieuws neer te zetten.
4. Vraag naar behoeften
Wat is dé manier om te ontdekken waar je doelgroep behoefte aan heeft? Juist, door het gewoon te vragen. Ook daar is social media voor. Vraag je volgens gewoon eens wat zij graag van jou zouden zien of horen, en luister hiernaar. Er komen vaak meer goede en slimme ideeën van je doelgroep dan je van tevoren denkt.
5. Wie, wat, waarom?
Als er iets is waar bedrijven heel goed mee scoren, dan is het wel het ‘verhaal van wie, wat en waarom’. Bedrijven starten met het weergeven wie zij zijn. Vervolgens geven zij aan wat zij doen. Tot slot volgt het belangrijkst, namelijk de uitleg waarom het bedrijf doet wat het doet. Waarom is dit nu zo interessant om eens aandacht aan te besteden? Eenvoudig: het zorgt ervoor dat je je bedrijf een diepe identiteit geeft waar je doelgroep betrokken bij raakt.
Meer social media ideeën?
Wij hebben meer dan genoeg ideeën voor je op de plank liggen waarmee jij zeker lange tijd vooruit kunt op social media. Dit bedoelen we letterlijk, want we hebben er een heel boek mee gevuld! Neem eens de tijd voor ons boek ‘101 posts voor op social media’ en je hebt gegarandeerd weer meer dan voldoende inspiratie.