Marketeers van nu opgelet: 5 essentiële marketingstrategieën
Marketeers van nu hebben andere strategieën nodig dan de marketeers van 10 jaar geleden. Logisch ook, want zeker marketeers moeten zich steeds meer focussen op online activiteiten. Hierbij lopen social media natuurlijk voorop. Wel is er één ding hetzelfde gebleven voor de marketeers van toen en nu: het toepassen van de juiste marketingstrategieën is essentieel.
Gebruik deze praktische marketingstrategieën
Als marketeer heb je de juiste marketingstrategieën nodig om het succes te bereiken dat je zoekt. Het is belangrijk dat je focust op de juiste punten, zodat je er echt het maximale uit kunt halen. Wij geven je 5 essentiële aandachtspunten.
1. Doe het niet alleen
Niemand slaagt door het alleen te doen. We moeten ons allemaal omringen met mensen die ons welzijn en succes ondersteunen en bevorderen. Reik uit naar personen om je heen, vraag ze om advies en doe er ook iets mee. Om hier effectief mee aan de slag te gaan is het belangrijk dat je een goed en volledig up-to-date LinkedInprofiel hebt.
2. Meet je resultaten
Alle marketinginspanningen, groot en klein, zijn de moeite van het meten waard. Er zijn meer dan voldoende tools om hiervoor in te zetten, dus het hoeft je zeker niet veel tijd te kosten. Je moet resultaten en doelen meten, bijhouden en analyseren om succes te boeken. Neem de tijd om je voortgang te evalueren en passende wijzigingen aan te brengen in je strategie.
3. Blijf actief
Je moet op alle relevante vlakken actief blijven als marketeer. Zorg ervoor dat je voortdurend bovenop het nieuws zit, dat je alles meekrijgt wat interessant is voor jou en dat je steeds weer investeert in het tot je nemen van informatie. Als marketeer kun je geen online time-out nemen, want dit kan je duur komen te staan. Door goed up-to-date te blijven houd je je werk ook leuk, fris en boeiend voor jezelf.
4. Maak je huiswerk
Of je nu een nieuw systeem, een innovatieve tool of een marketingcampagne onderzoekt – doe je huiswerk! Test je theorieën en bespreek je strategieën. Er is de afgelopen jaren veel veranderd; vooral in de afgelopen 12 maanden. Wat in het verleden heeft gewerkt, is niet langer haalbaar. Onderzoek en wees objectief in je beslissing.
5. Concentreer je op je doelen
Om resultaten te genereren, moet je je blijven inzetten voor je plan en jouw algemene doelen. Neem de tijd om jouw strategie in kaart te brengen en te bepalen wat je belangrijkste doelstellingen zijn. Stel jezelf dan een paar belangrijke vragen:
- Welke stappen onderneemt je om deze doelen te bereiken?
- Wat is je tijdlijn?
- Welke tools gebruik je om resultaten te creëren?
- Wat zijn je verwachtingen?
Door deze vragen steeds opnieuw te beantwoorden voor jezelf blijf je investeren in groei. Dat heb je zeker nodig om je concurrentie voor te blijven.
Blijf focussen op content marketing
Content marketing is én blijft heel belangrijk in deze tijd. We hebben het allang niet meer alleen over geschreven content, maar vooral ook steeds meer over videocontent. Kun jij wel wat hulp, inspiratie of ondersteuning gebruiken voor geschreven content of videocontent? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.