Indruk maken met verticale video in 2019
Videocontent wordt steeds belangrijker. Gelukkig zien we op social media dat steeds meer bedrijven zich bezig gaan houden met het maken en verspreiden van videocontent. Dat is heel positief, zeker met het oog op het feit dat videocontent in 2019 een nog sterkere trend wordt. Volgend jaar krijgen we vooral te maken met de trend van de verticale video.
Topmerken kiezen voor verticale video’s
De verwachting is dat 2 op de 3 verkopers in 2019 minimaal eens zal gaan focussen op videocontent. De grote merken nemen hierin natuurlijk het voortouw. We laten ons niet alleen inspireren door de topmerken, maar deze merken bepalen ook hoe de trend er precies uit gaat zien. De voorspelling voor 2019 is dat de topmerken zich gaan focussen op verticale video. Wanneer verticale video het belangrijkste content formaat van topmerken wordt, dan kunnen andere bedrijven eigenlijk niet anders dan volgen.
Nu zien we vooral nog horizontale video’s
Als je zelf een video maakt, in de privésfeer, hoe houd jij je smartphone dan vast? Goede kans dat je nu aangeeft dat je het toestel horizontaal vasthoudt tijdens het opnemen. Dit doet namelijk het grootste deel van de mensen. Je krijgt dan een horizontale video en dit is het content formaat dat we op dit moment het meest zien op social media. Dit gaat in 2019 dus naar verwachting veranderen in de verticale video trend.
Je moet je toestel dus rechtop houden
Om een verticale video te maken in plaats van een horizontale video is er geen extra handeling nodig, behalve dan dat je je toestel rechtop houdt tijdens het filmen. Vooral Facebook is al duidelijk bezig met deze nieuwe trend. Dit sociale kanaal is al gedeeltelijk overgestapt op de verticale video, met een upgrade naar de standaard video-oriëntatie. Facebook heeft de verticale video al uitvoering getest in de news feed op smartphones en kreeg hier erg veel positieve reacties op in Amerika, waar de test plaatsvond.
Meer topmerken komen naar Facebook
In 2019 zullen meer topmerken de weg naar Facebook vinden met hun videocontent. Juist omdat ook deze merken zich al sterk bezighouden met verticale video zullen we dit dus steeds vaker gaan zien. De verwachting is niet alleen dat dit op Facebook een nieuwe trend zal worden, maar dat Instagram hier ook in mee zal gaan op den duur. Ook voor je Instagram videomateriaal geldt dus dat je in 2019 het best kunt kiezen voor verticale video.
Effectieve video’s laten maken?
Wil jij video’s op social media plaatsen die écht voor je werken, maar heb je geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt? Wij kunnen je verder helpen. Je kunt het maken van je video’s aan ons uitbesteden of eens contact met ons opnemen om de mogelijkheden door te nemen.