Zorg voor professionaliteit & 3 andere tips voor je online video’s
Online video’s genieten een ongekende populariteit op dit moment. Wie als bedrijf indruk wil maken zal er echt aan moeten geloven. Het is dé tijd van videocontent, maar hoe ga je daar als bedrijf nu zo effectief mogelijk mee om? Wanneer je goed bekend bent met de basisregels, kom je al een heel eind.
Regels voor videocontent
In de wereld van videocontent staat maar weinig vast. Je mag je fantasie de vrije loop laten en al je creativiteit in je video’s stoppen. Toch is het wel belangrijk om de basisregels altijd op te volgen. Alleen dan zorg je ook voor succes met je videocontent en daar draait het uiteindelijk allemaal om. Wij geven je inzicht in de belangrijkste regels voor videocontent.
1. Ga voor de professionele look
Heb je ooit een video gezien die er vreselijk uitzag en klonk? De camera was wankel, het geluid was gedempt en de kleur was uitgeschakeld? Goede kans dat je de video niet hebt afgekeken, vooral omdat het je snel gaat irriteren dat er weinig moeite voor is gedaan om een goede video te publiceren. Als jij kijkers wilt vasthouden – en dat wil je natuurlijk – is het van groot belang om te zorgen voor een professionele look van je video. Er zijn uitstekende softwareprogramma’s voor videobewerking, ook wanneer je niet zo technisch ingesteld bent.
2. Laat je video niet vanzelf starten
Niets is vervelender dan het bezoeken van een website met een video die automatisch gaat afspelen. Natuurlijk, bewegend beeld trekt de aandacht, maar er zijn meer dingen om in overweging te nemen. Denk eens aan mensen die op een vol kantoor zitten en de website bezoeken. Ineens kan iedereen meeluisteren. Dit kan niet de bedoeling zijn. Het zorgt ervoor dat mensen zo snel mogelijk weer wegklikken. Voorkom dit door ervoor te zorgen dat mensen gewoon zelf de video kunnen starten wanneer zij dat willen.
3. Zorg voor een goede voorbereiding
Het komt veel voor dat bedrijven zomaar ergens een camera neerzetten en starten met het opnemen van hun boodschap. Je moet wel heel ervaren zijn wil dit niet te zien zijn in je video. Vaak is het resultaat niet van de beste kwaliteit. Er zijn ongemakkelijke stilten, je raakt je tekst kwijt, er zijn dingen in beeld die niet in beeld zouden moeten zijn.. Niet erg professioneel!
Schrijf een script en zorg voor voldoende oefening. Zeg alles eens hardop en laat iemand anders eens beoordelen of het echt overkomt zoals jij het bedoeld. Zorg voor een goede locatie. Kortom, zorg voor een goede voorbereiding. Je weet wat ze zeggen over een goede voorbereiding.. Dat is het halve werk!
4. Check de prestaties
Veel bedrijven zijn erg enthousiast over het feit dat zij al goed bezig zijn met videocontent. Wanneer er vervolgens gevraagd wordt wat zij doen ná het online plaatsen van de video, dan krijg je een blik alsof men water ziet branden. Is er dan ook nog iets te doen na het online zetten van de video? Jazeker! Het is altijd goed om de prestaties van je videocontent op de voet te volgen. Zo weet je namelijk na verloop van tijd steeds beter wat wel werkt voor jouw doelgroep en wat niet werkt.
Dit betekent dat je steeds beter kunt inspelen op wat jouw doelgroep verwacht en uiteindelijk moet daar het succes vandaan komen. Analyseer de prestaties van videocontent en je zult zien dat je succes steeds groter wordt.
Videocontent uitbesteden
Natuurlijk zijn er ook bedrijven die wel weten dat videocontent belangrijk is, maar die gewoonweg niet weten wat zij er precies mee aan moeten. Dit is zonde, want zo blijven er kansen liggen. Je kunt ook eens overwegen om het maken van videocontent voor je bedrijf uit te besteden. Hiervoor ben je bij ons natuurlijk van harte welkom. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.