How-to’s en tips in video’s verwerken: 5 tips
How-to’s en tips zijn ideaal om in een video te verwerken. Het is belangrijk om video’s interessant en waardevol te maken voor je publiek. Met how-to’s en tips zorg je makkelijk voor een goede waarde van je video, maar hoe ga je er nu precies mee om?
Deze tips gaan je zeker verder helpen!
Het is altijd een goed idee om how-to’s en tips in video’s te verwerken. Je biedt niet alleen waarde, maar het geeft je ook alle gelegenheid om jezelf neer te zetten als absolute expert binnen jouw vakgebied. Wij geven je 5 slimme tips als jij video’s wilt gaan maken met how-to’s en tips.
1. Wees niet bang om mensen mee te nemen
De beste behandeling van how-to’s en tips voor video’s is een behandeling op locatie. Je kunt namelijk niet alleen vertellen over het onderwerp, zoals je verkoopproces, maar je kunt je verhaal ook goed ondersteunen met voorbeelden uit de praktijk.
Wees niet bang om de kijker mee te nemen door je bedrijf. Voor kijkers is dit vaak heel interessant, waardoor zij zeker ook voor je volgende video weer aanwezig zullen zijn.
2. Gerichte tips bieden
Tips zijn eigenlijk onder te verdelen in twee groepen. Op de eerste plaats zijn er de tips die nogal voor de hand liggen. Daarnaast zijn er de tips waar je zelf helemaal niet aan gedacht hebt, maar waar je doelgroep wel behoefte aan heeft. Het is natuurlijk belangrijk om je in je tip video’s te richten op deze laatste groep tips. Dit betekent dat jij eens moet gaan rondvragen met welke problemen jouw klanten te maken krijgen of met welke vragen zij rondlopen. Heb jij tips om hen op weg te helpen? Dan zijn dat de beste tips voor in een video.
3. Maak er een traditie van
Eenmalig een video met een how-to of een tip plaatsen zal je niet bijzonder veel opleveren. Natuurlijk, als de inhoud waardevol is zal de video best gedeeld worden, maar je moet je realiseren dat mensen altijd méér willen. Eenmalige sterke content blijft niet plakken in het geheugen. Dit betekent dat het goed is om een traditie te maken van de how-to en tip video’s. Plaats er bijvoorbeeld elke week eentje, op een vaste dag en een vaste tijd. Dit helpt je om een loyale groep kijkers op te bouwen.
4. Maak een video van een presentatie
Heb jij vertegenwoordigers in de buitendienst lopen, die potentiële klanten bezoeken en daar een presentatie geven om hen te overtuigen van het nut van het product of de dienst? Dan zijn dit, als het goed is, zeer overtuigende presentaties die vol how-to’s en tips zitten. Zet deze presentatie eens op video en plaats deze op social media. Het is niet alleen interessant voor de kijkers, maar het is ook ideaal om nog meer mensen te overtuigen om zaken met jou te gaan doen.
5. Kies voor variatie
Het is goed om je how-to’s en tip video’s in de basis overeen te laten komen, zodat het herkenbaar is voor mensen, zeker na langere tijd. Mensen moeten direct kunnen zien dat de video van jou is. Toch is het niet de bedoeling dat het allemaal precies op hetzelfde neerkomt. Kies daarom voor wat variatie. Wissel je onderwerpen, zoals seminars, conferenties en educatieve inhoud. Wissel daarnaast ook de manier van overbrengen. Hierbij kun je denken aan slideshare, screencasts en diavoorstellingen.
Wij denken met je mee
Na verloop van tijd wordt het steeds lastiger om goede video’s te maken voor jouw doelgroep. Het vinden van nieuwe onderwerpen kan lastig zijn, maar ook het ontwikkelen van een duidelijke strategie is niet altijd eenvoudig. Wij helpen je hier natuurlijk graag mee, door met je mee te denken en je diverse mogelijkheden voor te leggen. Ben jij benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan eens contact met ons op.