7 Ideeën voor drone videografie en fotografie
Drone videografie groeit aan populariteit bij evenementen. Ditzelfde geldt overigens voor drone fotografie. Steeds meer evenementen worden door middel van drones op een mooie en unieke manier in beeld gebracht. Dit beeldmateriaal is natuurlijk ideaal om te delen op social media en op die manier in te zetten voor marketingdoeleinden. Dan is het natuurlijk wel belangrijk om met goede ideeën voor drone videografie en fotografie te komen.
Gebruik deze ideeën voor jouw evenement
Staat er een evenement op de planning van jouw bedrijf en wil je het evenement op een unieke manier in beeld brengen? Dan gebruik je natuurlijk drones! Je kunt de drone videografie en fotografie gebruiken voor marketingdoeleinden op social media. Daar bereik je gegarandeerd succes mee. Wij geven je 7 ideeën voor drone videografie en fotografie bij evenementen.
1. Live streamen
Stream het evenement live. Sommige drones hebben nu live-streamingmogelijkheden, dus je kunt het evenement vanuit een aantal invalshoeken filmen om een super-meeslepende video te krijgen die je volgers thuis kunnen bekijken. Dit is natuurlijk ideaal voor iedereen die niet fysiek bij het evenement aanwezig kon zijn, maar het wel mee wil maken. Het zal zeer gewaardeerd worden. Live-streaming werkt ook geweldig om op monitoren weer te geven om bezoekers een uitgebreidere ervaring te bieden.
2. Het vogelperspectief
Vlieg met je drone de lucht in om een vogelperspectief te krijgen van alles wat er tijdens het evenement gebeurt (of voor of na de productie). Dit legt de hele ervaring vast op een manier die jouw doelgroep zeker zal prikkelen. Het is een unieke manier van het in beeld brengen van het evenement, waardoor je zeker veel aandacht zal trekken met het materiaal.
3. Luchtfoto’s maken
Maak luchtfoto’s of close-ups die je kunt gebruiken in marketingmateriaal voor je volgende evenement. Professionele fotografie kan de waargenomen kwaliteit van een evenement verhogen, zodat je de volgende keer nog meer bezoekers kunt aantrekken – en misschien zelfs tegen een hogere prijs.
4. Kijkje achter de schermen
Bied een kijkje achter de schermen, terwijl je je klaarmaakt voor het evenement. Je kunt dit op meerdere manieren doen. Denk bijvoorbeeld aan luchtfoto’s van een podium dat wordt opgezet of van een productie die wordt gemaakt. Deze drone beelden zijn ideaal om in te zetten om meer aandacht te krijgen voor het evenement. Zo kun je zeker extra bezoekers aantrekken en dus meer omzetten.
5. Onderdeel van de show
Organiseer je een echte show en wil je iedereen betrekken? Zet de drone in je show in. Je kunt met drones rondvliegen als onderdeel van het entertainment en / of ze gebruiken om bezoekers van het evenement andere delen van het podium of de locatie te laten zien voor een unieke meeslepende ervaring.
6. Sponsormateriaal
Wordt jouw evenement mogelijk gemaakt door sponsors? Je kunt drone-opnames gebruiken om aan te tonen waar de stand van elke sponsor is, waar hun bewegwijzering is of hoe ze deelnemen. Dit maakt direct andere sponsors enthousiast voor jouw volgende evenement.
7. Meerdere beelden tegelijk
Toon een overzicht van alle activiteiten die u aanbiedt. Op een muziekfestival kun je bijvoorbeeld met een drone over de ruimte vliegen om meerdere podia en doelgroepen tegelijk te tonen. Bij veel evenementen gebeurt er heel veel tegelijk op meerdere plaatsen. Bezoekers én kijkers kunnen niet op al deze plaatsen tegelijk zijn. Maak veel beeldmateriaal met drones en toon meerdere beelden tegelijk voor een complete ervaring.
Videomateriaal wordt steeds populairder
Bedenk je dat de video het op social media steeds meer gaat winnen van de foto. Wil je echt indruk maken op je doelgroep? Dan kies je voor video. Natuurlijk organiseert niet ieder bedrijf grote evenementen. Dat betekent niet dat je niet met video aan de slag kunt. Denk bijvoorbeeld eens aan een bedrijfsvideo of videomateriaal met tips en adviezen voor je doelgroep. Wij helpen je graag bij het maken van effectieve video’s. Neem gerust eens contact met ons op.