Zo laat je jouw klanten het best voor je spreken!
Klanten voor je laten spreken is altijd een goed idee. Steeds meer consumenten laten zich leiden door online recensies bij het maken van aankoopbeslissingen. Positieve reviews kunnen je hierdoor veel voordeel opleveren. Toch is het verzamelen van online beoordelingen niet het enige wat je kunt doen om klanten voor je te laten spreken. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om klanten op video voor hen te laten spreken. Deze recensievideo’s leveren veel voordeel op.
Stel je klanten deze vragen!
Het is een goed idee om je klanten op video voor je te laten spreken. Toch vinden veel klanten het lastig om uit zichzelf een videorecensie te geven. Niet iedereen praat even gemakkelijk. Voor jou is het belangrijk dat de klanten een goede recensie op video geven en daarom is het goed om klanten te interviewen. Zo maak je het makkelijker voor de klanten en weet je zelf zeker dat je alle relevante informatie op video krijgt. Hieronder geven wij je 4 vragen die goed zijn om te stellen tijdens het maken van een recensievideo.
1. Wat was je grootste zorg bij het kopen van het product?
Alle consumenten hebben bepaalde pijnpunten. Er zijn mensen die twijfelen over de aanschaf van jouw product. Goede kans dat deze zorgen worden gedeeld door meerdere consumenten. Vraag daarom altijd naar de zorgen van de klant vóór aankoop van het product. Vroeg de klant zich bijvoorbeeld af of de kwaliteit wel goed was of misschien of het product wel echt dé oplossing was?
2. Welke resultaten zijn er behaald?
Na het uitspreken van de zorgen vooraf is het tijd om te hebben over de resultaten achteraf. Welke resultaten heeft de klant ervaren en op welke manier werden de zorgen weggenomen? Laat de klant vertellen over de manier waarop het product iets heeft opgelost of het pijnpunt heeft weggenomen.
3. Wat was het leukst aan de service of het product?
Soms ligt het leukste niet zo voor de hand als je zou denken. Vraag de klant daarom wat het leukste was aan de service of aan het product. Goede kans dat dit antwoord anders is bij iedere klant, waardoor je uiteindelijk een mooie verzameling van unieke pluspunten krijgt. Dit is ook dé manier om de klant te laten (glim)lachten op video, wat natuurlijk altijd een positieve invloed heeft op het effect van de videorecensie.
4. Wat wil je tegen toekomstige klanten zeggen?
Niemand is zo goed in het aanmoedigen en overtuigen van twijfelaars dan een tevreden klant. Het is daarom goed om de video af te sluiten met de vraag wat de klant nog zou willen zeggen tegen mensen die nog twijfelen. Zo krijg je de beste argumenten los die zeker een goede uitwerking hebben op mensen die nog niet zeker weten of zij het product willen kopen of niet.
Deel je videorecensies op social media
Verzamel zo veel mogelijk goede videorecensies en plaats deze op je website of in je webwinkel. Deel de video’s ook zeker via social media, want hier zullen ze een groot effect hebben. De recensies bereiken een groot publiek en zullen zeker zorgen voor extra klanten. Vraag zeker ook extra recensies aan via social media, want van goede recensies kun je er niet genoeg hebben. Wil jij je klanten optimaal voor je laten spreken én zo veel mogelijk succes boeken op social media? Wij helpen je graag. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op.