Facebook Blueprint: 15 nieuwe cursussen!
Facebook Blueprint biedt blauwdrukcursussen voor bedrijven die hun kansen op het sociale platform willen vergroten. Midden in de coronacrisis blijkt het dat veel bedrijven de lege plekken in de agenda vullen met het volgen van extra cursussen. Facebook ziet een toename van het aantal bedrijven dat de blauwdrukcursussen volgt. Hier speelt het platform slim op in door het aantal blauwdrukcursussen uit te breiden met maar liefst 15 nieuwe cursussen.
Facebook wil bedrijven sterker maken
Facebook ziet natuurlijk goed wat er online allemaal gebeurt nu we wereldwijd te maken hebben met een crisis die de economie voor een groot deel lam legt. Het sociale platform heeft besloten om bedrijven meer kansen te bieden zich te ontwikkelen nu de agenda leger is dan gewoonlijk. Facebook zegt hier zelf het volgende over:
“Nu bedrijven over de hele wereld hun focus online verleggen, vragen velen zich af waar ze moeten beginnen. Om te helpen met deze transitie heeft ons programma voor bedrijfseducatie, Facebook Blueprint, 15 nieuwe cursussen gelanceerd die de basisprincipes dekken.
Zoals altijd zijn onze Blueprint cursussen gratis, en we hebben lessen nog eenvoudiger gemaakt. We hebben concepten in context geplaatst met Stories en bieden downloadbare materialen aan om te helpen hetgeen wat je leert in de praktijk tot leven te brengen.”
Welke Blueprint cursussen zijn interessant?
Er zijn 15 nieuwe Blueprint cursussen. Als je ermee aan de slag wilt, dan is het natuurlijk vooral belangrijk om goed te kijken naar waar jij zelf behoefte aan hebt. Ontdek wat relevant is voor jouw bedrijf en waar jij in de toekomst je voordeel mee kunt doen. Wij lichten 5 nieuwe cursussen op Facebook Blueprint voor je uit.
1. De juiste sociale kanalen selecteren
Leer eenvoudig via deze cursus hoe je de beste sociale kanalen voor jouw bedrijf selecteert. Veel bedrijven vinden het lastig om goed te bepalen waar de aandacht op gelegd moet worden. Deze cursus helpt je om te bepalen waar jouw doelgroep online actief is.
2. Het klanttraject in kaart brengen
Het in kaart brengen van een klanttraject levert altijd voordelen op. Het maakt je duidelijk welke stappen klanten doorlopen voordat zij uiteindelijk een aankoop doen. Door hier een goed inzicht in te hebben kun je effectiever gaan optimaliseren. Deze cursus helpt je om het klanttraject goed in kaart te brengen om je marketingaanpak te optimaliseren.
3. De klantreis van Facebook
Deze cursus heeft wat raakvlakken met de cursus voor het in kaart brengen van het klanttraject. Het gaat immers in beide gevallen over de klantreis. Toch is deze cursus in het bijzonder ook interessant, omdat het gaat over de welbekende SMART-doelen. Deze cursus leert je hoe je de SMART doelen goed verwerkt in je marketingplan en waarom het belangrijk is om dat te doen.
4. Een content kalender maken en beheren
De content kalender, ook wel de inhoudskalender, helpt je om jouw strategie op schema te houden. De strategie wordt voor de meeste bedrijven steeds breder. Internetmarketing wordt dan ook veelzijdiger. Eigenlijk kun je niet meer zonder goede inhoudsstrategie en hier hoort een content kalender bij. Deze cursus helpt je om je content kalender te maken op een effectieve wijze en goed te beheren.
5. Vertel je bedrijfsverhaal
Het vertellen van je eigen bedrijfsverhaal blijkt in de praktijk vaak moeilijker dan gedacht. Veel bedrijven vinden het lastig om goed uit te leggen wat het merk nu precies is en waar het voor staat. Toch is dit wel heel belangrijk binnen de communicatie naar de doelgroep toe. Deze cursus laat je zien hoe een procesraamwerk eruit zien, hoe je jouw eigen merk kunt verfijnen en het bedrijfsverhaal vormgeeft. Je krijgt onder meer ook een handig merksjabloon om te gebruiken.
Verbeter je kennis van Facebook
Uiteindelijk zijn de gratis cursussen op Facebook Blueprint natuurlijk vooral bedoeld om de kennis van Facebook te verbeteren. Als bedrijf wil je het maximale uit het kanaal halen en dit kan alleen wanneer je precies weet hoe alles werkt. Wij helpen je hier natuurlijk ook graag bij, bijvoorbeeld door middel van een Facebook training. Je bent altijd welkom.