LinkedIn maakt virtuele evenementen mogelijk
LinkedIn voegt de tools voor livestreaming en evenementen samen voor virtuele evenementen. Met de COVID-19-maatregelen, waardoor evenementen niet doorgaan, kiezen veel organisatoren van evenementen in plaats daarvan voor digitale functies. Het is mogelijk om online een soortgelijk evenement te presenteren, maar dan uiteraard wel zonder het voordeel van de persoonlijke verbinding. LinkedIn wil het voor ondernemers mogelijk maken om virtuele evenementen te organiseren.
LinkedIn Evenementen was al beschikbaar
Vorige maand maakte LinkedIn de optie LinkedIn Evenementen al beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Nu wil LinkedIn meer capaciteit toevoegen voor het hosten van professionele evenementen door LinkedIn Live toe te voegen. Hierdoor wordt de volledige uitzending van virtuele functies direct op het platform mogelijk.
Wat zegt LinkedIn zelf over deze ontwikkeling?
“We hebben onze productroadmap versneld om jou een nauwere integratie tussen LinkedIn-evenementen en LinkedIn Live te bieden. Dit hebben wij gedaan door deze twee producten om te zetten in een nieuwe virtuele evenementenoplossing, waarmee je verbonden kunt blijven met jouw gemeenschappen, en jouw klanten kunt ontmoeten waar ze ook zijn. Dit nieuwe aanbod is ontworpen om je te helpen relaties met je doelgroep te versterken.”
Wat kun je nu precies met deze nieuwe functie?
Met LinkedIn Live kun je je evenement uitzenden en de evenementinformatie wordt gehost op een normale evenementpagina. Het is nu mogelijk om de uitzending van de LinkedIn Live video te beperken in zichtbaarheid, tot de personen die zich hiervoor hebben aangemeld. Dit terwijl de gerelateerde evenementdiscussie en eventueel aanvullende inhoud worden gehost op een speciale pagina.
Zeker voor livestreaming is dit heel belangrijk, want volgens LinkedIn genereren de LinkedIn Live uitzendingen 23 x meer reacties en 6 x meer reacties per bericht dan een reguliere video. Zodra je evenement voorbij is wordt de video-inhoud toegevoegd aan het tabblad ‘Video’s’ op je bedrijfspagina, zodat je deze bij de hand kunt houden voor toekomstig gebruik.
Je moet je aanmelden voor virtuele evenementen
Mensen die het virtuele evenement bij willen wonen moeten zich hiervoor aanmelden. Bij het virtuele evenement komt een aanmeldbutton te staan. Wanneer iemand zich heeft aangemeld, dan stuurt LinkedIn een notificatie wanneer het virtuele evenement gaat beginnen. Vervolgens kun je niet alleen het evenement bijwonen, maar kun je ook communiceren met andere bezoekers. Dit zou het gevoel van een echt evenement moeten versterken.
LinkedIn video gebruik stijgt
De nieuwe functie voor virtuele evenementen betreft geen grote verandering, maar biedt toch wel interessante mogelijkheden om op een eenvoudige manier toch een evenement te laten plaatsvinden. Het kan dé ideale manier zijn om het contact met zakelijke connecties te versterken. Gezien het toenemende gebruik van het platform en de populariteit van LinkedIn Live-uitzendingen, is het zeker de moeite van het testen waard.
Wil jij meer met video gaan doen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Wij helpen je graag op weg. Daarnaast hebben wij natuurlijk ook alles in huis om de perfecte video te maken, zoals een green screen en de juiste apparatuur. Wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.