Waarom delen we video’s op Facebook?
We zien steeds meer video’s op Facebook voorbij komen. Dit komt op de eerste plaats natuurlijk door een toename in het aantal video’s dat op het platform wordt gepubliceerd, maar dit komt zeker ook doordat de video’s vaker worden gedeeld. Videocontent wordt steeds populairder en bedrijven kunnen er goed hun voordeel mee doen. Dan is het wel goed om te weten wanneer een video nu goed wordt gedeeld en wanneer niet.
Dáárom delen mensen video’s op Facebook!
Iedereen heeft natuurlijk eigen redenen om videocontent op Facebook te delen met de eigen vriendengroep of community. Toch zijn er zeker wel een aantal redenen die eruit springen en dat is informatie waar bedrijven mee aan de slag kunnen. Wij geven je graag inzicht in de cijfers.
Aansprekende video inhoud
De grootste groep, namelijk 94 procent, geeft aan een video graag te delen als de totale inhoud hen aanspreekt. Dit geeft aan dat het voor bedrijven belangrijk is om relevante video inhoud te maken die passend is aan wat de doelgroep verwacht.
Een boodschap overbrengen
Verrassend is wel dat 92 procent regelmatig een video deelt om aan de vriendengroep duidelijk te maken hoe hij of zij zich voelt. We kunnen (of willen) niet altijd omschrijven hoe we ons nu echt voelen. Het blijkt dat video’s hierbij helpen. Voor bedrijven kan het dus zeker een goed idee zijn om eens wat dieper in de emoties te duiken.
Anderen laten lachen
Humor is belangrijk en we willen eigenlijk ook allemaal wel die persoon zijn die anderen aan het lachen maakt. Met humor maak je indruk. Maar liefst 89 procent geeft aan een humoristische video graag te delen, zodat anderen er ook om kunnen lachen. Voor bedrijven is het dus aan te raden om met regelmaat een grappige video te plaatsen.
Connecten met anderen
Mensen willen meer verbinden, zeker via social media. Van de ondervraagden geeft 87 procent aan met regelmaat een video te delen om zo te kunnen connecten met mensen die dezelfde interesses hebben. Bedrijven kunnen hierop inspelen door interessante, specifieke inhoud te plaatsen.
Anderen inspireren
Tot slot is er de groep mensen die graag een video delen om anderen te inspireren. Het gaat hier om 82 procent. Het is altijd leuk om een ander aan het denken te zetten en een nieuwe inspiratiebron aan te boren. De conclusie voor bedrijven is eenvoudig: plaats inspirerende videocontent.
Aan de slag met het maken van videocontent
Als bedrijf kun je zeker indruk maken door goede, sterke videocontent op social media te plaatsen. Goede kans dat je veel deelacties krijgt als beloning. Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat je video’s van hoge kwaliteit zijn en de juiste inhoud bevatten. Wij helpen je hier graag bij en hebben alles in huis voor het maken van professionele video’s. Benieuwd? Neem dan contact met ons op.