YouTube video’s optimaliseren met de nieuwe functie
YouTube is natuurlijk hét videokanaal en steeds meer bedrijven gaan met YouTube aan de slag om een groter publiek te bereiken. Dit merkt het kanaal zelf natuurlijk ook op en daarom komt YouTube met een nieuwe functie die speciaal voor bedrijven is bedoeld. YouTube introduceert het analysediagram dat videomakers helpt om video prestaties te maximaliseren.
Een nieuw video analyse display
YouTube werkt aan een nieuw videoanalyse-display dat is ontworpen om videomakers te helpen beter te begrijpen waar hun weergaven vandaan komen. Wanneer videomakers bedrijven waar de weergaven vandaan komen, dan kunnen zij makkelijk vaststellen hoe zij hun videomateriaal kunnen maximaliseren.
Wat houdt de nieuwe YouTube functie precies in?
YouTube heeft de nieuwe functie voor videomakers zelf aangekondigd. Conor Kavanagh, een creator insider van YouTube, heeft het volgende gezegd over de nieuwe functie: “Dit is een nieuw overzichtsvideo-overzicht met slimmere uitleg over hoe je video het doet. Het zal je meer vertellen over hoe het presteert vanuit het oogpunt van de YouTube-startpagina en de suggesties ‘Volgende bekijken’. Het nieuwe analyserapport laat de klikfrequentie en gemiddelde weergaveduur van de video zien, terwijl het ook specifiek inzicht geeft in hoeveel van jouw verkeer afkomstig is van ‘Home’ en ‘Volgende bekijken’. Als een onderwerp, titel of miniatuur van een video meer kijkers trekt, is het waarschijnlijker dat die video wordt aanbevolen aan vergelijkbare kijkers.”
YouTube maakt meerdere aanpassingen
YouTube heeft de afgelopen maanden gewerkt aan het verbeteren van de analysetools. Nu is er de lancering van een nieuwe, geïntegreerde kanaalprestatiekaart in Creator Studio met weergaven, aantal abonnees, kijktijd en inkomstenprestaties. Deze nieuwe inzichten komen bovenop de bestaande bereik- en betrokkenheidsstatistieken voor elke afzonderlijke videopost. Ze bieden meer specifieke informatie over CTR en hoe mensen jouw inhoud vinden.
Waarom is deze nieuwe functie van YouTube interessant?
De nieuwe functie kan je helpen bij het vormgeven van je YouTube-strategie, zodat je kunt profiteren van aandacht. Als je bijvoorbeeld geen goede tractie ziet, dan kun je dat gebruiken om je aanpak opnieuw te beoordelen en je presentatie te verbeteren. De grafieken bieden ook een vergelijking tussen de video die je bekijkt en je reguliere uploads voor meer context.
Andere wijzigingen in YouTube
YouTube voegt ook een nieuw filter toe, zodat je uploads kunt bekijken die zijn gemarkeerd als ‘speciaal voor kinderen’, wat van invloed is op het verzamelen van gegevens en het genereren van inkomsten. Daarnaast worden er ook meldingen van waarschuwingen vanwege auteursrechtklacht in Creator Studio geïntegreerd.
Ga jij ook YouTube content maken?
Het is altijd goed om als bedrijf ook op YouTube te focussen. Steeds meer mensen maken gebruik van YouTube. De gebruikers van dit platform kijken gemiddeld meer dan anderhalf uur per dag video’s op YouTube. Hier valt dus eigenlijk altijd iets te winnen. Wil jij ook video content of video ads maken voor YouTube? Wij ondersteunen je graag. Zo kunnen wij je helpen met het maken van sterke, effectieve en professionele video’s. Benieuwd wat wij precies voor je kunnen doen? Neem dan contact met ons op.