LinkedIn updates: zo maak je ze succesvoller!
Voor bedrijven is het altijd goed om LinkedIn updates te blijven plaatsen. Toch kunnen we ons ook voorstellen dat de moed, en daarmee ook de zin, je een beetje in de schoenen zakt als je ziet dat je maar weinig likes en reacties krijgt. Je wilt resultaat zien van je LinkedIn updates en deze lijken uit te blijven. Misschien is het goed om je strategie nog eens onder de loep te nemen.
Gebruik deze tips voor je LinkedIn updates!
We zien veel LinkedIn updates die perfect in elkaar zitten en ook goede respons krijgen op het platform. Anderzijds zien we ook nog behoorlijk wat LinkedIn updates die nét niet goed in elkaar zitten, waardoor het resultaat flink achterblijft. Wil jij meer succes bereiken op LinkedIn, met goede updates die voor je werken? Maak dan gebruik van de onderstaande tips.
1. Leg een sterk netwerk aan
Het eerste wat je echt nodig hebt is een sterk netwerk. Onthoud dat een sterk netwerk niet hetzelfde is als een groot netwerk. Ga dus niet zomaar ‘connecties sparen’, maar besteed aandacht aan het leggen van de juiste, relevante connecties waar je echt iets aan hebt. Zoek naar professionals in jouw branche, naar specialisten die jouw branche aanvullen of voor wie jij van grote betekenis kunt zijn. Dát zijn de mensen die jij nodig hebt in je netwerk.
2. Maak je LinkedIn updates aantrekkelijk(er)
Het is belangrijk om veel aandacht te besteden aan de inhoud van je LinkedIn updates. Dit platform is er voor professionals. Laat in je updates zien dat jij dé professional in jouw niche bent. Maak je LinkedIn updates aantrekkelijk, interessant en waardevol. Dit zorgt ervoor dat mensen het sneller zullen willen delen met hun eigen netwerk.
3. Probeer in elke update te taggen
Taggen is altijd goed, zolang de tags maar meerwaarde bieden. Ben jij bijvoorbeeld fietsverkoper? Dan heb je, als het goed is, waardevolle connecties met fietsmerken. Probeer deze te taggen in je updates als de tag relevant is voor de inhoud. Je zorgt er zo voor dat jouw update wordt gezien door alle connecties van het fietsmerk. Dit betekent dat je direct een veel breder publiek kunt bereiken. Tag connecties door een @ voor hun merk- of bedrijfsnaam in je update te plaatsen.
4. Voeg de juiste hashtags toe aan LinkedIn updates
We zien ook vaak dat hashtags nog vergeten worden. Zonde, want juist hashtags kunnen je veel extra aandacht opleveren. Plaats een # voor de belangrijke woorden in je update zelf en vul onder je update aanvullende hashtags in. Zo zorg je ervoor dat jouw updates worden gezien door een groter publiek.
5. Reageer op de comments die je ontvangt
Bovenstaande tips zorgen ervoor dat de kans op meer reacties en likes vergroot wordt. Ontvang je reacties? Reageer er dan op. Zo zorg je makkelijk voor betrokkenheid en laat je zien dat je er echt bent. Het helpt je om sneller een goede band op te bouwen. Dit werkt door en ga je zeker merken binnen je bedrijf.
Volg eens een LinkedIn cursus
LinkedIn is anders dan de andere sociale kanalen. Dit is het kanaal voor professionals, waar je privézaken voor jezelf houdt en waar jij je focust op jouw bedrijf en dat van anderen. Het is belangrijk om hier succesvol te worden. Onze LinkedIn training helpt je hier zeker bij. Schrijf je direct in of neem eens contact op voor meer informatie en advies.