5 LinkedIn statistieken die je moet weten!
LinkedIn blijft groeien. Steeds meer professionals sluiten zich aan bij dit netwerk, dat uiteraard bedoeld is voor de echte ondernemers en carrièretijgers. We zien veel verschillen tussen de zakelijke accounts op LinkedIn. Het ene account krijgt veel aandacht en is heel succesvol, terwijl andere accounts sterk achterblijven. Dit kan met meerdere factoren te maken hebben. Wij geven je inzicht door middel van een aantal LinkedIn statistieken.
Je inhoud móet professioneel zijn
LinkedIn valt onder social media, net als bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Toch is het niet de bedoeling dat je met LinkedIn hetzelfde omgaat als met andere sociale kanalen. Op LinkedIn móet je inhoud professioneel zijn. Maar liefst 7 op de 10 professionals omschrijven LinkedIn als een betrouwbare bron van professionele inhoud. Privé updates worden niet gewaardeerd.
Bron voor het nemen van beslissingen
We gaan tegenwoordig heel anders te werk bij het nemen van een aankoopbeslissing dan voorheen. Dit geldt niet alleen voor consumenten, die bijvoorbeeld ook steeds meer aandacht besteden aan online reviews, maar zeker ook voor professionals. Maar liefst 50 procent van de B2B-kopers gebruikt LinkedIn bij het nemen van aankoopbeslissingen.
Je profiel hoort compleet te zijn
Wat we ook heel veel zien op social media is lege profielen. Zonde, want juist je profiel zorgt ervoor dat je de aandacht krijgt die je verdient. Marketeers die hun producten en diensten pagina invullen, hebben 2x zoveel bedrijfsvolgers. Dit bewijst maar hoe belangrijk het goed invullen van je profiel voor je bedrijf is. Is jouw profiel nog niet compleet? Ga er dan eens goed voor zitten. Het levert je veel voordeel op.
Linkjes zijn erg in trek
Het delen van relevante links wordt op LinkedIn erg gewaardeerd. Wanneer je een link in je update verwerkt, dan mag je er meer betrokkenheid voor terug verwachten. Betrokkenheid is een belangrijke factor in de weg naar succes. LinkedIn updates met een link krijgen tot wel 200 procent meer betrokkenheid dan updates zonder link.
Mensen geven graag hun mening
Discussies zijn altijd goed, zolang ze uiteraard waardevol zijn en respectvol verlopen. Het kan geen kwaad om een discussie of interactie te starten. Dit blijkt ook uit de cijfers. Posts die eindigen met een vraag krijgen 50 procent meer betrokkenheid dan de updates waarin geen vraag gesteld wordt.
Haal meer uit LinkedIn voor je bedrijf
LinkedIn is hét netwerk voor professionals. Daar hoor jij natuurlijk ook bij! Wel is het zo dat LinkedIn heel anders werkt dan andere sociale kanalen. We zien dat ondernemers hierdoor meer moeite hebben met het krijgen van respons en het opbouwen van een sterk netwerk. Je kunt eens bij ons een LinkedIn training volgen als jij meer uit je LinkedIn profiel wilt halen voor je bedrijf. Schrijf je direct in of neem eens contact op voor meer informatie.