5 belangrijke voordelen van een LinkedIn account

Een LinkedIn account is in deze tijd echt onmisbaar voor ondernemers. Het is niet alleen belangrijk om een account te hebben op dit professionele netwerk, maar het is ook belangrijk om het account actief te houden. Veel ondernemers vinden het lastig om LinkedIn goed bij te houden. Jammer, want juist daarmee scoor je punten en kun je je bestaande klantenkring flink uitbreiden.

Maak kennis met de beste voordelen van een LinkedIn account

Waarom vinden ondernemers het zo lastig om actief te zijn én te blijven op LinkedIn? Vaak heeft dit te maken met onwetendheid. Ondernemers vinden het lastig om te bepalen wat nu de belangrijke voordelen van een LinkedIn account zijn. Daarom delen wij 5 belangrijke voordelen van een LinkedIn account, om jou te overtuigen er nu écht goed mee aan de slag te gaan.

1. Vindbaarheid op Google

Iedere ondernemer wil natuurlijk goed gevonden worden op Google. Weet je dat LinkedIn profielen makkelijk hoog scoren in deze zoekmachine? Google houdt van LinkedIn! Als jij ervoor zorgt dan jouw LinkedIn account compleet is, en je profiel gevuld is met waardevolle informatie, dan levert dit je een mooie positie in Google op.

2. De plek voor personal branding

LinkedIn heeft het vermogen om jou zichtbaar te maken. We hebben het dan niet alleen over jou als persoon, maar ook over jou als ondernemer en over jou als bedrijf. Je wordt gewoon veel beter zichtbaar als je goed actief bent op LinkedIn. Dit betekent dat er meer ruimte ontstaat voor effectieve personal branding. De kansen liggen voor het oprapen!

3. Meer nieuwe klanten werven

Wat is het belangrijkste voordeel van personal branding? Juist, je kunt nieuwe klanten gaan werven! Zo rollen we van voordeel 2 naar voordeel 3. LinkedIn is dé plek om nieuwe, waardevolle, betalende klanten te werven. Als ondernemer wil je altijd voldoende blijven focussen op het verder laten ontwikkelen en groeien van je klantenbestand. Hier heb je in deze tijd echt LinkedIn voor nodig.

4. Weten wat je te doen staat

Als jij weet dat een klant van jou ineens contact opneemt met je grootste concurrent.. Wat doe je dan? Juist, dan neem je contact op met de klant! Je wilt voorkomen dat de klant jouw klantenkring verlaat om zich aan te sluiten bij die van je concurrent. Via LinkedIn weet jij precies wanneer jouw klant contact zoekt met jouw concurrent. Zo laat LinkedIn je weten wanneer het echt tijd is om wat aandacht te besteden aan jouw klant.

5. LinkedIn is jouw visitekaartje

Je hebt een goed, duidelijk en compleet visitekaartje nodig om nieuwe klanten voor jou te winnen. Zie het als een portfolio, als een presenteerblaadje. Dát is wat LinkedIn is voor jou. Je vult je profiel steeds verder aan, met nieuw bereikte prestaties en doelen, met nieuwe producten, diensten en ervaringen, met verse kwaliteiten. Jouw profiel op LinkedIn is het meest waardevolle visitekaartje dat je kunt hebben.

Kies voor een LinkedIn training

LinkedIn kan veel voor je betekenen, maar dan is het wel belangrijk dat je precies weet hoe je het aanpakt op de meest effectieve wijze. Vind je dit nog lastig of blijf je voor raadsels staan? Kies dan voor een uitgebreide LinkedIn training bij ons en jij weet álles van LinkedIn wat voor jouw succes op dit netwerk belangrijk is.