3 snelle tips voor meer impact op Instagram
Alle ondernemers willen maximale impact op Instagram. We weten inmiddels dat Instagram in deze tijd echt niet meer mag ontbreken aan de social media strategie. Steeds meer bedrijven zijn zich hier ook goed bewust van en gaan aan de slag met een Instagram account. Toch zijn lang niet alle bedrijven succesvol op Instagram. Hoe zorg je nu makkelijk voor meer impact?
Zo realiseer je meer impact op Instagram
Instagram is heel anders dan andere sociale kanalen. Op vrijwel alle andere kanalen draait het vooral om tekst. Wanneer we kijken naar Instagram, dan zien we dat het hier vooral gaat om de visuele content. De tekst is uiteraard ook van belang, maar speelt een kleinere rol. Daarom vraagt Instagram om een andere aanpak. Wij geven je graag 3 tips voor meer impact op Instagram.
1. Blijf bij je leest
Mensen volgen jou op Instagram om de visuele content die je deelt. Het gaat niet om de teksten, het gaat niet per se om je bedrijfsnaam. Alles draait hier om het soort beelden dat jij laat zien. Wanneer je hier ineens van gaat afwijken, bijvoorbeeld omdat je even inspiratieloos bent, dan verlies je likers. Eén van de belangrijkste tips is dan ook: schoenmaker, blijf bij je leest! Volgers zijn fan van jouw afbeeldingen, dus hou vast aan jouw stijl en onderwerp om ook vast te kunnen houden aan je volgers.
2. Zorg voor consistentie
We zien het vaker gebeuren. Er is even heel veel inspiratie, waardoor er dagelijks meerdere posts worden geplaatst. Vervolgens valt de inspiratie weg en wordt er een week lang helemaal niets gepost. Dit is niet goed voor je business. Consistentie is de sleutel tot succes. Heb je veel inspiratie, veel visuele content om te delen? Sla het op voor die momenten waarop je even met lege handen zit. Zo bouw je een voorraadje content op voor de perioden waarin je even minder geïnspireerd bent of het te druk hebt om nieuwe visuele content te maken. Het is goed om elke dag 1 post te plaatsen op Instagram, het liefst dagelijks rond dezelfde tijd. Check hiervoor goed wanneer voor jouw business de beste tijd is.
3. Creëer je eigen visuele content
Natuurlijk kun je visuele content van anderen gebruiken, als je hier toestemming voor hebt, of je kunt gebruik maken van online verzamelingen foto’s die vrij van rechten zijn. Prima voor af en toe, als je zelf even geen visuele content voor handen hebt, maar laat het wel bij ‘een keertje’. Probeer altijd zo veel mogelijk je eigen visuele content te maken. Hoe origineler, hoe beter. Let er hierbij uiteraard ook op dat je content van hoge kwaliteit is. Dus, haarscherpe, inspirerende foto’s die direct de aandacht van de kijker weten te pakken en vast weten te houden.
Wil jij ook meer impact op Instagram?
Veel bedrijven zijn inmiddels actief op Instagram, maar blijven het lastig vinden om echt impact te realiseren. Vaak komt dit toch vooral omdat Instagram gewoon wat anders in elkaar steekt dan andere sociale kanalen. Wil jij meer impact op Instagram? Een Instagram training helpt je om optimaal inzicht te krijgen in hoe jij de beste prestaties neerzet. Schrijf je vandaag nog in!