3 manieren om je Facebook advertenties te boosten
Facebook advertenties werken (punt). Hoe komt het dan dat jij er niet het rendement uit haalt dat je er wel uit wilt halen? Dit kan aan meerdere factoren liggen. Blijft het gewenste resultaat uit? Dan is het in de meeste gevallen goed om je advertentietekst nog eens aan een inspectie te onderwerpen. Vaak tref je hierin het probleem aan. De tekst kan te saai zijn, te eentonig, te schreeuwerig of juist te weinig opvallend.
Zo boost je jouw advertentieteksten op Facebook
Waar leg jij de aandacht op in je advertentietekst? Wat we vaak verkeerd zien gaan is de plaats in de advertentie waarin de zogenaamde bom gedropt wordt. Jij hebt iets fantastisch voor jouw prospect, dus je bouwt de spanning op en je eindigt de advertentietekst met deze zogenaamde bom. Niet goed! De belangrijkste zin van je hele advertentie is de eerste zin, jouw openingszin. Dit is dé plek om direct de bom te laten vallen. Waarom? Omdat mensen niet eerst een hele advertentie willen lezen om te ontdekken wat voor moois jij hen aanbiedt. Dus, drop die bom direct in de eerste 125 tekens van je advertentietekst. Wij geven je 3 tips voor een perfecte ‘bom’ aan het begin van je advertentietekst!
1. Focus op een pijnpunt
Je kunt direct de aandacht pakken door een pijnpunt te belichten. ‘Heb jij ook zo genoeg van…’ of ‘betaal jij nog steeds de hoofdprijs voor…’. Door een probleem aan te kaarten in je openingszin weet de lezer direct dat jij de oplossing gaat bieden. Dit motiveert meteen om door te lezen. Als je het probleem, dat jouw doelgroep heeft met betrekking tot de dienst of het product dat jij aanbiedt, centraal zet, dan zorg je ervoor dat ze over dit probleem na gaan denken. Vervolgens lezen zij verder en gaan ze eigenlijk direct een ‘microverbintenis’ met jou aan. Je hebt de aandacht, dus je kunt ermee aan de slag.
2. Focus op het belangrijkste voordeel
Je kunt ook direct op de oplossing focussen, dus op het belangrijkste voordeel van jouw product of dienst. Door in de eerste regel direct het grootste voordeel te benoemen spoor je mensen aan om na te denken over welk probleem zij kunnen oplossen met het voordeel dat jij biedt. Je moedigt dus eigenlijk aan om eens na te denken over obstakels die jij uit de weg kunt ruimen. Ook in dit geval bereik je direct een kleine verbinding met je prospect. Als je het goed aanpakt, dan bereik je bij hen een ‘aha-moment’.
3. Focussen op een getuigenis
Als jij een product wilt kopen, maar je weet niet zeker of het product wel echt geschikt is voor jou, ga je dan eerder af op de mening van de verkoper of juist op de mening van iemand die het product al eerder heeft gekocht? Precies! Je vertrouwt eerder op wat de eerdere klant te vertellen heeft. Je kunt meer vertrouwen winnen door direct een getuigenis van een eerdere klant te benoemen in je advertentietekst. Dit werkt voor zowel koude als warme doelgroepen lager in de trechter. Maak gebruik van ster-emoji’s om de getuigenis kracht bij te zetten en je advertentietekst direct beter op te laten vallen.
Boost jouw advertentieteksten op Facebook
Scoren jouw advertenties op Facebook niet zo goed als je wel graag zou willen zien? Goede kans dat de prestaties verbeteren wanneer je bovenstaande tips gaat toepassen. Natuurlijk kan het ook aan een andere factor liggen, zoals het ontbreken van een heldere strategie of het niet goed inrichten van je campagne. Wij helpen je graag. Schrijf je direct in voor onze Facebook training!