Facebook advertenties – de conversieratio verhogen
Je wilt natuurlijk het maximale uit je Facebook advertenties halen. Jij wilt een optimale ROAS, ofwel Return on Ad Spend. Voor elke euro die je eraan uitgeeft wil je een zo hoog mogelijk bedrag terug. Het verhogen van de conversieratio hoeft niet lastig te zijn, maar het is wel belangrijk om goed te weten hoe je het aanpakt. Voor webwinkels ligt de conversieratio gemiddeld rond de 2 procent, terwijl dit mogelijk naar 4 of zelfs 8 procent kan schieten als je de juiste tactieken inzet voor je Facebook advertenties. Wij vertellen je hier graag meer over.
Het samenbrengen van probleem en oplossing
In de basis draait het vooral om het samenbrengen van het probleem en de oplossing. Jouw doelgroep heeft een probleem en jij hebt de oplossing in handen. Het gaat erom dat jouw oplossing de doelgroep bereikt. Verkooppagina’s met veel conversies kunnen een prospect met succes laten begrijpen dat jij deze oplossing in handen hebt.
Maak een onmisbare aanbieding binnen je Facebook advertentie, waarin je focust op het samenbrengen van probleem en oplossing. Vervolgens kun je de prospects naadloos door de aankooptrechter leiden, van het zien van het product, het toevoegen aan het winkelwagentje en uiteindelijk het uitchecken en het voltooien van de aankoop.
Aanbiedingen horen onweerstaanbaar te zijn
De snelste manier om je conversieratio te verbeteren is het realiseren vaneen onweerstaanbare aanbieding. Een aanbieding heeft namelijk de grootste impact op de vraag of iemand iets koopt of niet. Het is daarom verstandig om de tijd te nemen voor het ontwikkelen van de aanbieding. Een aanbieding is namelijk niet vanzelf onweerstaanbaar, evengoed als een goede post vaker niet dan wel viral gaat. Neem de tijd en zorg ervoor dat jouw aanbieding echt niet te ontwijken valt.
Maak gebruik van heatmap software
Het is goed om een heatmap software te installeren. Dit is software die je helpt begrijpen hoe mensen zich online ‘bewegen’. Je ziet bijvoorbeeld hoe zij op de bestemmingspagina aankopen en je begrijpt hoe zij met je website omgaan. Deze gegevens helpen je om de bestemmingspagina aan te passen op de behoeften, waardoor je de ervaring van prospects stap voor stap steeds verder kunt verbeteren. Uiteindelijk kun je op deze manier de conversieratio verhogen.
Blijf altijd aanpassen op basis van statistieken
Het is belangrijk om voortdurend te blijven meten, zodat je steeds beter weet wat wel werkt voor jouw doelgroep en wat niet. Op deze manier kun je, aan de hand van statistieken, blijven verbeteren. Dit betekent dat je ook blijft werken aan het bereiken van een hogere conversieratio. Meten is weten. Het klinkt heel cliché, maar dat maakt het natuurlijk niet minder waar.
Volg eens een Facebook training
Facebook is een sociaal kanaal dat voortdurend in ontwikkeling blijft. Technieken die enkele jaren geleden zeer effectief waren, doen nu nauwelijks nog iets voor je. Het is belangrijk om met de ontwikkelingen mee te gaan, maar dat valt niet altijd mee. Ben jij niet meer helemaal up to date? Volg dan eens een Facebook training bij ons en je bent weer helemaal op de hoogte. Dat levert je veel voordeel op, zeker ook bij het verhogen van de conversieratio.