5 Voordelen van influencer marketing
Influencer marketing wordt door steeds mee bedrijven aangesproken. Het is dan ook zo dat deze vorm van marketing veel voordelen op kan leveren, maar dan moet het wel juist worden aangepakt. Een bedrijf dat in zee gaat met de verkeerde influencer kan veel geld verliezen. Besteed dus altijd veel aandacht aan het kiezen van de juiste partij voor jouw bedrijf. Zo weet je zeker dat je van belangrijke voordelen uit influencer marketing profiteert.
Waarom kies je voor influencer marketing
Influencer marketing kan veel voor je bedrijf en handelsmerk doen wanneer je samenwerkt met de juiste influencer(s). Er zijn meerdere redenen om te kiezen voor influencer marketing. Wij geven je inzicht in 5 belangrijke voordelen van deze vorm van marketing.
1. Je kunt een relevant publiek bereiken
Je kunt makkelijk relevante doelgroepen bereiken wanneer je met de juiste influencer samenwerkt. Hiervoor is het dus wel noodzakelijk om een influencer te kiezen die voor jouw branche en niche relevant is. Een influencer heeft een eigen community opgebouwd en deze community moet eigenlijk overeenkomen met jouw doelgroep. Op deze manier kun je snel en makkelijk een relevant publiek bereiken door aan de slag te gaan met influencer marketing.
2. Je bouwt geloofwaardigheid en vertrouwen op
Vertrouwen heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen en mensen vertrouwen de influencers die ze volgen. Dus als een influencer positief over een merk praat, is de kans groter dat zijn of haar volgers het geloven. Daarom is één van de grootste voordelen van influencer marketing dat het je helpt het vertrouwen van mensen in je merk op te bouwen en de geloofwaardigheid van je merk te vergroten.
3. Je vergroot het bereik van je merk
Je kunt een grote groep volgers van een influencer bereiken die je niet had kunnen bereiken zonder de bijdrage van de influencer. Bijna de helft van alle vrouwen koopt een product dat door een influencer wordt aanbevolen. Een ervaren influencer heeft vaak een grote community opgebouwd. Hierdoor kun je het bereik van je merk in één klap flink vergroten als je met de influencer aan de slag gaat.
4. Influencer marketing hoeft niet duur te zijn
Er wordt vaak gedacht dat het samenwerken met een influencer erg duur is. Natuurlijk, als je met de top van de influencers wilt werken, dan moet je inderdaad flink investeren. Hier krijg je ook veel voor terug, maar je moet de investering wel kunnen én willen doen. Wil je dit niet? Dan zijn er micro-influencers om mee samen te werken. Voor een samenwerking met een micro-influencer, die zeker ook voordelen biedt, hoef je geen enorm budget te hebben.
“De verwachting is dat er in 2022 wereldwijd zo’n 20 miljard aan influencer marketing zal worden uitgegeven.”
5. Je realiseert tijdsbesparing onder de marketeers
Marketeers maken alle content over het algemeen zelf. Dit kost veel tijd en soms komt de werkdruk erg hoog te liggen. Je kunt de marketeers eenvoudig tijd besparen door te kiezen voor influencer marketing. Je hoeft je dan namelijk geen zorgen te maken over het creëren van waardevolle inhoud. Dit doet de influencer namelijk zelf. Zo geef je de marketeers wat meer lucht om aan volgende succesvolle campagnes te werken.
Wil jij ook aan de slag met influencer marketing?
Influencer marketing biedt nog tal van voordelen, maar zoals gezegd profiteer je alleen van deze voordelen als je er heel bewust mee omgaat. Voor klanten doen wij regelmatig influencer marketingcampagnes. Wij gaan ook graag voor jou aan de slag. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Wij kunnen je adviseren en begeleiden, waarna wij de beste influencer voor jouw campagne selecteren.