4 Ideeën voor zakelijke video’s op TikTok
We zien steeds meer zakelijke video’s op TikTok verschijnen. Het is dan ook zo dat meer bedrijven ontdekken hoe enorm populair dit netwerk is, vooral onder tieners en jongvolwassenen. Als deze leeftijdsgroepen tot jouw doelgroep behoren, dan is het meer dan de moeite waard om ook eens na te denken over activiteit op TikTok. Het netwerk zelf heeft ook in de gaten dat er steeds meer bedrijven actief zijn op het platform. Om verdere groei te stimuleren heeft TikTok een speciale gids voor bedrijven uitgebracht.
Deze tips geeft TikTok voor zakelijke video’s
TikTok heeft speciaal voor MKB professionals een gids uitgegeven met slimme tips om het maximale uit het platform te halen. Deze gids, ‘Creating Content for TikTok’, biedt in totaal 20 handige tips om veel succes te halen uit zakelijke video’s op TikTok. Natuurlijk helpen wij je ook graag op weg. Wij delen en bespreken 4 belangrijke ideeën voor zakelijke video’s op TikTok.
1. Eerste video: introduceer jezelf!
Het is heel verleidelijk om direct met videocontent over je producten of diensten aan de slag te gaan, maar TikTok geeft duidelijk aan dat het op dit platform op de eerste plaats belangrijk is om jezelf te introduceren. Je bent nieuw op TikTok met je bedrijf en het is netjes om jezelf eerst voor te stellen. Op het platform is dit de gang van zaken en dat levert je voordeel op. Maak dus altijd eerst een zakelijke video waarin je jezelf en je bedrijf voorstelt. Uiteraard doe je dit kort en bondig, want daar draait TikTok om.
2. Maak een werkplek-tour
Hier kun je twee video’s van maken, minimaal. Neem eens de tijd om wat langer op het werk te blijven en geef een rondleiding door je bedrijf als alle medewerkers naar huis zijn. Deze stilte-video trekt de aandacht en geeft een goed beeld van jouw bedrijf en werkplek in de meest pure vorm. Vervolgens kun je dezelfde video maken als alle medewerkers wél aanwezig zijn, om een indruk te geven van hoe de omgeving verandert als er echt gewerkt wordt. Heb je een vrij groot bedrijf? Dan kun je deze video’s ook per afdeling maken.
3. De gemiddelde dag op het werk
Een werkplek zegt in de basis niet zo veel over wat er nu precies gebeurt. Geef eens een kijkje in de gemiddelde werkdag binnen jouw bedrijf, van een medewerker of misschien wel van jou zelf. Het hoeft niet spectaculair te zijn. Dat is niet waar TikTok om draait. Wel moet het natuurlijk interessant zijn, dus maak overwegingen over wat je wel en niet in beeld brengt. Vertel je verhaal door een gemiddelde dag op het werk vast te leggen en te delen op TikTok.
4. Geef een snelle business tip
Je zit natuurlijk boordevol tips.. Fantastisch! Maar deel niet meer dan 1 tip per video. In het beste geval kies je voor een snelle en makkelijke business tip, die eenvoudig te begrijpen én toe te passen is. Ga daar eens mee aan de slag. Het levert je veel waardering op, plus je krijgt gegarandeerd meer betrokkenheid.
Hulp nodig bij het maken van zakelijke TikTok video’s?
Zakelijke TikTok video’s vragen om een duidelijke, snelle en vooral doeltreffende boodschap. Niet altijd eenvoudig, zeker niet om het allemaal in korte tijd goed over te brengen. Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het maken van zakelijke TikTok video’s? Wij helpen je graag. Alles is bij ons aanwezig, inclusief een green screen. Wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op.