7x Belangrijkste LinkedIn statistieken van 2021
LinkedIn is én blijft het professionele netwerk. Sinds de uitbraak van de coronapandemie zien we dat LinkedIn flink is gegroeid. Dit heeft natuurlijk vooral te maken met het feit dat meer mensen via dit netwerk op zoek gingen naar een andere baan of een alternatief. Veel ondernemers zijn dan ook hard geraakt door de pandemie.
Voor bedrijven is dit zeker hét moment om met LinkedIn aan de slag te gaan. Dat merken wij ook aan de vraag naar onze LinkedIn training. Dit wordt ook bewezen door de statistieken van het afgelopen jaar die in dit blog staan.
Deze LinkedIn statistieken wil je niet missen!
Ben jij nog niet overtuigd van de kracht van LinkedIn voor jouw bedrijf? Dan gaan de statistieken van 2021 hier zeker verandering in brengen. Wij geven je graag inzicht in de 7 belangrijkste LinkedIn statistieken van het afgelopen jaar.
1. Enorme groei een livestreams
Hoewel livestreams nog niet voor alle gebruikers op LinkedIn beschikbaar zijn, is het aantal streams sinds oktober 2020 met 437% gestegen. Dit bevestigt de rol die livestreams al spelen op LinkedIn en dat het één van de belangrijkste content formaten op het B2B-netwerk zou kunnen worden.
2. Toename aan interesse voor e-learning
E-learning is één van de groeigebieden die heel duidelijk naar voren komt. Dit is overigens niet alleen op LinkedIn het geval. LinkedIn is nu één van de grootste spelers en er wordt wekelijks meer dan 1 miljoen uur aan verschillende online cursussen geconsumeerd op het netwerk.
3. Groeiend aantal bedrijven op LinkedIn
Het aantal bedrijven dat actief is op LinkedIn groeit gestaag door. In de basis is LinkedIn gewoon een persoonlijk netwerk, dan wel voor professionals, maar vooral bedoeld voor experts die zelf hun kennis willen delen en kennis willen vergaren. Inmiddels zijn er meer dan 55 miljoen bedrijven wereldwijd die gebruikmaken van de kracht van LinkedIn. De combinatie van huisstijl en persoonlijk account is wat LinkedIn zo aantrekkelijk en sterk maakt.
4. Toename van 2 miljoen bedrijven per kwartaal
Het aantal bedrijven dat actief is op LinkedIn neemt dus toe, maar dit niet alleen. Dit gaat op dit moment ook in razend tempo. In een kwartaal tijd mocht LinkedIn maar liefst 2 miljoen bedrijven nieuw op het platform verwelkomen.
5. Toename aan sollicitaties
Door de coronapandemie zijn veel mensen (tijdelijk) zonder baan komen te zitten. Dit is zeker ook te zien aan het aantal sollicitaties dat op LinkedIn wordt ingediend. Per seconde zijn dit er gemiddeld 77. Dit betekent dat er per uur gemiddeld meer dan 275.000 sollicitaties op LinkedIn worden ingediend, wereldwijd.
6. Toename aan vacatures op LinkedIn Jobs
Aan de andere kant, LinkedIn Jobs, zien we ook een sterke toename. LinkedIn is één van de meest aantrekkelijke kanalen voor bedrijven om vacatures te verspreiden en om in contact te komen met potentiële sollicitanten. Veel merken en bedrijven publiceren hun eigen content, maar het zoeken naar nieuwe medewerkers is vaak het belangrijkste doel. Op dit moment zijn er meer dan 15 miljoen vacatures actief binnen LinkedIn Jobs.
7. Elke 15 seconden krijgt iemand een nieuwe baan
Zoeken naar een nieuwe baan blijkt ook zeker succesvol voor velen. LinkedIn mag zich op dit moment dan ook rekenen tot één van de meest succesvolle vacaturesites wereldwijd. Elke 15 seconden wordt er iemand aangenomen via LinkedIn. Dit betekent dat gemiddeld 240 mensen per uur een nieuwe baan vinden via het netwerk. Elke week gebruiken 45 miljoen mensen LinkedIn om nieuwe banen te vinden
Aan de slag met LinkedIn
Een deel van de Nederlandse bedrijven heeft LinkedIn nog niet opgenomen in de social media strategie. Dit heeft vaak vooral te maken met het feit dat het kanaal zo anders is dan alle andere kanalen. Het gebruik is anders en ondernemers zijn vaak bang dat het veel tijd kost om goed te leren omgaan met LinkedIn. Je kunt natuurlijk bij ons een LinkedIn training volgen, zodat je precies weet wat jou te doen staat om maximaal succes uit dit professionele netwerk te halen.