Social media posts boosten: waarom is dat belangrijk?
Je kunt social media posts boosten en het is zeker een goed idee om dat zo nu en dan eens te doen. Heb je een fantastische post geplaatst, bijvoorbeeld op Facebook of Instagram, dan kun je dit bericht promoten. In dit geval kies je ervoor om de post te boosten, waardoor je post door een breder publiek wordt gezien. Je bereik wordt dus groter, maar je kunt er nog veel meer voordelen uit halen. Wij vertellen je graag waarom social media posts boosten een goed idee is.
3 redenen om je social media posts te boosten
Social media posts boosten betekent dus in de basis dat je een breder publiek kunt bereiken. Je kunt er meer mensen mee aanspreken. Wanneer meer mensen jouw posts zien, dan levert dit je diverse voordelen op. Toch, uiteindelijk gaat het vooral om de doelen die jij stelt als je een social media post boost. Wij geven je graag inzicht in 3 belangrijke redenen om je social media posts te boosten, zodat duidelijk is waarom het belangrijk is om het af en toe eens te doen.
1. Je demografische doelgroep bereiken
Door je social media post te boosten, kun je op een kosteneffectieve manier een demografische doelgroep bereiken. Je hebt de mogelijkheid om een doelmarkt of een doelgroep te selecteren wanneer je een social media post promoot. Dit betekent dat het makkelijker wordt om precies de juiste mensen te bereiken met je post. Hier komt nog bij dat je natuurlijk geld bespaart op advertenties. Heb je een kleiner budget en wil je toch de juiste doelgroep of doelmarkt aanspreken? Dan is een social media post boosten dus zeker een goed idee.
2. Je naamsbekendheid optimaliseren
Wanneer meer mensen jouw social media posts te zien krijgen, dan levert dit je een verbetering van de naamsbekendheid op. Als jij zelf vaker bepaalde posts onder ogen krijgt op social media, dan begin je de post op een bepaald moment te herkennen. Je koppelt de kleuren of de tekst aan een bepaald merk en op den duur kun je dit merk uit je hoofd opnoemen. Dit effect bereik je met het boosten van je social media posts. Mensen gaan het op een bepaald moment herkennen, waardoor je steeds meer ‘top of mind’ wordt.
3. Het verzamelen van statistieken
Voor elk bericht dat je een boost geeft, kun je kijken naar de statistieken die elk platform je biedt in termen van verkeer, betrokkenheid en bereikte demografie. Gebruik die informatie om te onderzoeken welke berichten het beste hebben gepresteerd. Op die manier kun je makkelijk ontdekken wat je sterke punten zijn. Deze kun je verder optimaliseren voor toekomstige marketingcampagnes.
Het boosten van je meest interessante posts
Belangrijk om te weten is dat het boosten van social media posts niet gratis is. Wanneer je alle instellingen voor de promotie doorloopt, dan wordt je ook gevraagd om een budget in te stellen. Het kost dus geld, maar wel minder geld dan een advertentie op social media. Je hebt de uitgaven zelf in de hand. Dit betekent natuurlijk wel dat het belangrijk is om bewust te kiezen welke posts je wilt gaan boosten. Kies daarom je meest interessante of meest relevante posts. Alleen dan haal je er echt voordeel uit.
Haal meer uit social media voor je bedrijf
Het is makkelijk om veel voordeel uit social media te halen voor je bedrijf. Je kunt veel verschillende doelen stellen, zoals meer inschrijvingen op je digitale nieuwsbrief, meer websiteverkeer of meer informatieaanvragen. Wil jij precies weten hoe jij het maximale uit social media haalt voor jouw bedrijf? Volg dan eens een social media training bij ons.