3 soorten SEO om aandacht aan te besteden
SEO is al jarenlang een belangrijk aandachtspunt voor bedrijven. Je wilt goed gevonden worden via Google. Het is een must als jij succesvol wilt zijn met je bedrijf. In deze tijd zijn er nog maar weinig bedrijven die succesvol kunnen zijn zonder een website te hebben en/of zonder actief te zijn op social media. Internet maakt namelijk een belangrijk onderdeel uit van het dagelijks leven van elke doelgroep. Als bedrijf loop je grote kansen mis als je online niet vindbaar bent. Door goed te focussen op SEO, zorg je ervoor dat je wel altijd goed vindbaar bent via internet, of dit nu via de zoekmachine of social media is. Maar wat zijn nu de belangrijkste onderdelen van SEO? Wij geven je inzicht in 3 soorten SEO waar je tegenwoordig echt actief mee moet zijn.
On-page SEO
Op de eerste plaats is er on-page SEO. Dit gaat om SEO activiteiten op je website. Je kunt hier op meerdere manieren aandacht aan besteden. Het belangrijkste is wel dat je rekening houdt met SEO bij het creëren van al je content, zoals je blogs. Je hebt een sterke zoekwoordstrategie nodig om leads en aankopen te genereren. Dit betekent overigens niet dat je ervoor moet zorgen dat bepaalde zoekwoorden een bepaald percentage voorkomen in teksten. Dit is keyword density en daar wordt al jaren geen gebruik meer van gemaakt. Sterker nog, in deze tijd kan het je tegenwerken. Het is vooral belangrijk om op natuurlijke wijze om te gaan met zoekwoorden. Waarde staat altijd bovenaan. Sinds de laatste Google update begrijpt de zoekmachine context en dit heeft ervoor gezorgd dat vooral waardevolle content voorrang krijgt.
Technische SEO
Op de tweede plaats is er technische SEO. Dit zijn de SEO activiteiten die als het ware achter de schermen van je website plaatsvinden. Voor een groot deel heeft dit te maken met de manier waarop je website functioneert. Is er bijvoorbeeld een goede navigatie aanwezig? Hoe is de technische structuur van je website en is deze goed ingesteld op SEO? Is jouw website wel goed zichtbaar via alle soorten schermen, van smartphoneschermen tot laptopschermen? En hoe zit het met de laadtijden van je webpagina’s? Dit zijn allemaal zaken die vallen onder technische SEO en die gewoon goed in orde moeten zijn om optimaal te kunnen ranken in de zoekmachines.
Off-page SEO
Tot slot is er off-page SEO en dit zijn de activiteiten die je uitvoert die in de basis los staan van je website. Je kunt dan denken aan linkbuilding, wat een heel belangrijke factor is. Wanneer meerdere andere websites naar jouw website linken, dan valt dit onder off-page SEO. Het is een optimale manier om je autoriteit en zichtbaarheid te vergroten. Maak hierbij niet de fout om linkjes te gaan ruilen met websites en ga ook geen linkjes kopen. Het is belangrijk dat je de linkjes op een eerlijke manier verkrijgt.
Blogs zijn ideaal voor maximale SEO impact
Wanneer je goed gevonden wilt worden op het internet kun je eigenlijk niet zonder blogs op je website. Blogs zijn namelijk ideaal om een optimale SEO impact te bereiken. Op de eerste plaats lenen ze zich uitstekend voor een goede focus op zoekwoorden en het overdragen van waardevolle informatie. Daarnaast zijn ze ook ideaal om je interne linkbuilding structuur te versterken. Wil jij zakelijk bloggen, maar heb je er eigenlijk geen tijd voor? Dan kun je je blogs uitbesteden aan ons!