Videocontent is een must voor je bedrijf!
Videocontent is booming, maar vooral ook onmisbaar voor bedrijven die up-to-date willen blijven en willen vasthouden aan de impact die zij hebben op social media. Het zal je ongetwijfeld opgevallen zijn dat de sociale kanalen steeds meer videomateriaal laten zien. Steeds meer bedrijven gaan ermee aan de slag en alleen dat is al een belangrijke reden om er ook iets mee te gaan doen. Videocontent is onmisbaar voor bedrijven van nu. Daar zijn meerdere redenen voor.
Dé redenen om nu te starten met videocontent
Een groot deel van de Nederlandse bedrijven doet al iets met videocontent, in meer of mindere mate. Dit is perfect, want video is dé manier om je publiek te bereiken in deze tijd. Toch zijn er ook nog veel bedrijven die zich nog niet aan videocontent wagen. In de praktijk betekent dit dat zij kansen laten liggen. Zonde toch? Wij geven je graag inzicht in 5 redenen die aangeven waarom ook jij videocontent nodig hebt voor je bedrijf.
1. Er komen veel nieuwe opties vrij
Als je eenmaal aan de slag gaat met videocontent, dan komen er ineens tal van opties bij om mensen echt bij je bedrijf te betrekken. Zo kun je hen een rondleiding door je bedrijf geven, je kunt hen kennis laten maken met medewerkers en laten zien hoe afdelingen werkelijk werken. Het hoeft zeker niet altijd om promotie te gaan. Integendeel. Videocontent is vooral ideaal om een band te creëren en op een persoonlijker niveau met je doelgroep te communiceren.
2. Videocontent trekt altijd de aandacht
De mens is van nature nieuwsgierig. Deze nieuwsgierigheid is groter bij visuals dan bij tekst. Waarom? Omdat we gewoon meer tijd en moeite moeten investeren in lezen dan in kijken. Een video kijken kost geen moeite. Een tekst lezen daarentegen wel. Mensen worden dus makkelijker aangetrokken door videocontent dan door tekst. Hierdoor kun je met een goede video altijd de aandacht trekken.
3. Een dubbel zo groot effect
Wanneer jouw tekst, zoals een blog, bij 100 mensen terecht komt, dan zal deze gemiddeld door 40 personen gelezen worden. Het effect is dus 40 procent gemiddeld. Komt jouw videocontent bij 100 mensen terecht, dan wordt deze door gemiddeld 80 personen bekeken. De score hier is dus 80 procent. Het effect van videocontent is dus letterlijk dubbel zo groot als dat van een tekst.
4. Je publiek is veelzijdiger
Een teksttitel spreekt een heel specifieke doelgroep aan. Mensen die de titel lezen en geen interesse hebben in het onderwerp zullen niet verder lezen. Dit terwijl de tekst mogelijk wel informatie bevat waar zij iets aan hebben. Zij wagen het er eenvoudigweg niet op, omdat zij zich niet aangesproken voelen. Videocontent kent een groter bereik. Je bereikt dus een groter publiek, omdat meer mensen bereid zijn om te ontdekken of de video-informatie bevat waar zij iets aan hebben.
5. Je creëert een persoonlijkere communicatie
Als bedrijf kun je op veel manieren met je doelgroep communiceren. Videocontent wordt op dit moment als de meest persoonlijke manier gezien. Het effect is dan ook heel anders wanneer de doelgroep jouw bedrijf kan zien of zelfs jouw gezicht kan zien, jouw stem kan horen. Het niveau waarop je contact maakt met de doelgroep ligt gewoon heel anders. Met videocontent communiceer je persoonlijker en de consument van vandaag hecht daar veel waarde aan.
Ga ook aan de slag met videocontent
Videocontent wordt steeds meer een must wanneer je als bedrijf echt impact wilt hebben. Jij wilt je doelgroep effectief blijven bereiken en daar is echt videocontent voor nodig. Weet je niet zo goed hoe je hiermee aan de slag moet? Wij helpen je graag verder. Neem gerust eens contact met ons op voor meer informatie.