Gesponsorde content op LinkedIn: voordelen van soorten!

Gesponsorde content op social media is niks nieuws. We zien steeds meer gesponsorde content voorbij komen op de tijdlijnen van verschillende sociale media platformen. LinkedIn blijft hierin niet achter. Er zijn meerdere mogelijkheden voor gesponsorde content en elke optie kent eigen kenmerken en eisen waar je aan moet voldoen.

Wat moet je weten over de gesponsorde content op LinkedIn?

Wil je aan de slag met gesponsorde content op LinkedIn, dan heb je in de basis de keuze uit advertenties met één afbeelding, carrousel advertenties en videoadvertenties. Deze drie soorten gesponsorde content kunnen je zeker veel succes opleveren, maar dan is het wel belangrijk dat je goed aan de geldende regels en kenmerken voldoen. In deze blog delen wij meer informatie over waar gesponsorde content aan moet voldoen.

1. Advertenties met één afbeelding

Video’s zijn op LinkedIn ook echt in opkomst, maar je kunt zeker ook nog prima gebruik maken van advertenties met één afbeelding voor gesponsorde content. Hiervoor is het belangrijk om gebruik te maken van een PNG of JPG-afbeelding met een bestandsgrootte kleiner dan 5 MB. Te lange koppen en beschrijvingen worden afgekapt.

Het is dus belangrijk om de koppen korter dan 70 tekens inclusief spaties te houden. Voor beschrijvingen geldt een maximum van 100 tekens inclusief spaties. Houd er tot slot rekening mee dat de afbeelding minimaal 400 breed moet zijn voor een mooie weergave. Afbeeldingen in gesponsorde content worden weergegeven met 1200 x 627 pixels.

2. Carrousel advertenties

Bij carrousel advertenties voeg je meerdere kaarten toe om weer te laten geven als gesponsorde content. Gebruik minimaal 2 en maximaal 10 kaarten voor een enkele carrousel advertentie, waarbij je rekening houdt met een maximale grootte van 10 MB per kaart. Voor de individuele afbeeldingen geldt het advies om een beeldverhouding van 1:1 aan te houden, het liefst 1080 x 1080 pixels.

Beperk de inleidende tekst tot 2 regels/150 tekens om te voorkomen dat de tekst wordt afgekapt. Onder de advertentie bestaat een tekenlimiet van 45 tekens of 30 tekens in combinatie met een CTA-knop. Je kan ook gebruikmaken van een PDF.

3. Video advertenties

Op LinkedIn bestaat een maximale videolengte voor advertenties van 30 minuten. Toch is het niet aan te raden om lange video’s in te zetten voor gesponsorde content. Het kost de kijker eenvoudigweg te veel tijd om de hele video te bekijken. Beperk je video’s voor gesponsorde content het liefst tot 15 seconden. De bestandsgrootte moet tussen de 75 KB en 200 MB liggen, en de audiogrootte mag niet groter dan 64 KHz zijn. Je videoadvertentie mag maximaal 30 frames per seconde bevatten en moet in MP4 indeling zijn.

Kies jij ook voor gesponsorde content op LinkedIn?

Voor gesponsorde content op LinkedIn geldt dat er meerdere kwaliteitsopties en beeldverhoudingen mogelijk zijn. Elke variant heeft verschillende vereisten. Door optimaal aan deze vereisten te voldoen, zorg je voor een mooie en professionele weergave. Gesponsorde content is een ideale manier om meer leads te genereren. Wil jij er ook mee aan de slag, maar weet je niet goed hoe je adverteren op LinkedIn het meest effectief aanpakt? Volg dan eens een LinkedIn training bij ons.