Landingspagina’s voor online cursus maken: 8 aandachtspunten
Jij wilt jouw online cursussen succesvol verkopen. Logisch! Dan heb je voor elke online cursus een goede, effectieve landingspagina nodig. De landingspagina wordt ook wel de sales page genoemd. Het is dé pagina die mensen met interesse over de streep gaat trekken om de aankoop af te ronden.
Bij het online leerplatform Skillba kun je prachtige landingspagina’s voor je online trainingen maken, geheel in je eigen huisstijl en precies zoals jij het wilt. Maak er eens een gratis account aan om rond te kijken!
Perfecte landingspagina maken!
Als er iets is dat een landingspagina nodig heeft, dan is het wel een sterke tekst. Uiteindelijk is dit de pagina waarop jij mensen die nog twijfelen gaat overtuigen om jouw online training te kopen. Daar is gewoon goede tekst voor nodig. Standaard kun je de AIDA-methode hanteren om een goede basis te creëren voor je landingspagina. Daarnaast kun je bij Skillba diverse zaken aan je landingspagina toevoegen, waaronder chat-buttons en betaalmethoden. Wij geven je graag 8 tips die jouw landingspagina sterker en succesvoller maken.
1. Een pakkende titel
Een inkoppertje misschien, maar toch wordt het wel vaker vergeten. Jouw landingspagina heeft gewoon een goede, pakkende titel nodig om de aandacht te trekken. Een slimme titel is het halve werk. Uiteindelijk bepaalt de titel of iemand de tekst onder de titel wil lezen of niet. Denk dus goed na over de titel van je landingspagina.
2. Een openingsverhaal
Het openingsverhaal is ideaal om het probleem te introduceren. Met jouw online cursus, training of e-book los jij een probleem op. Jij biedt de oplossing waar online cursisten naar zoeken. Om de juiste toon te zetten leg je eerst het probleem voor. Op deze manier laat je zien dat je het probleem echt begrijpt én dus ook echt op gaat lossen met jouw online product.
3. Een opsomming
Een opsomming met bulletpoints werkt altijd positief op een landingspagina. Het is namelijk een goede, duidelijke en overzichtelijke manier om de tekst te onderbreken. Je kunt deze opsomming natuurlijk voor diverse zaken gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een opsomming van enkele van de beste modules, een opsomming van de voordelen van je online cursus of een opsomming van redenen om jouw online cursus te kopen.
4. Testimonials
Wanneer de eerste online trainingen verkocht zijn door jou en afgerond zijn door je online studenten, dan kun je testimonials verzamelen. Vervolgens kun je deze aan je landingspagina toevoegen. Testimonials zorgen voor social bewijs van de waarde van jouw online training. Ervaringen van eerdere studenten worden gezien als zeer betrouwbaar en dragen zeker bij aan het laten toenemen van de verkopen.
5. Een stukje biografie
Het is voor studenten belangrijk om te weten wie jij bent. Eén van de eerste dingen die online studenten willen weten is of de online training is gemaakt door iemand die een absolute expert is. Je wilt jezelf dus voorstellen om meer geloofwaardigheid en vertrouwen op te bouwen. Vertel meer over jezelf, omschrijf je ervaringen en presenteer jezelf als dé expert die de online studenten gaat leren wat zij willen leren.
6. Een FAQ
Als mensen twijfelen of zij een online training willen kopen, dan komt dit meer dan eens omdat zij met een vraag zitten. Een antwoord op deze vraag kan ervoor zorgen dat alle twijfel in één keer weg wordt genomen. Met het oog hierop is het goed om een korte FAQ op te nemen op je landingspagina. Ontdek welke vragen het meest leven onder de mensen die nog twijfelen en beantwoord deze meest voorkomende vragen op je landingspagina.
7. Prijsdetails
De landingspagina is er om jouw online cursus te verkopen. Prijsdetails mogen dan ook niet ontbreken. Zorg er niet alleen voor dat de prijs duidelijk getoond wordt, maar geef ook aan wat online studenten hiervoor terugkrijgen. Uiteraard is het goed om bij de prijsdetails direct een call to action te plaatsen.
8. Tevredenheidsgarantie
Het bieden van een tevredenheidsgarantie is optioneel, maar het kan zeker bijdragen aan een betere verkoop van je online training. Natuurlijk kun je een tevredenheidsgarantie vormgeven zoals je zelf wilt. Bij Skillba voeren we geen controles uit op de kwaliteit van online trainingen en stellen we ook geen eisen waar een online training aan moet voldoen.
Bij ons start je namelijk jouw eigen online academy, waardoor je zelf maximale controle hebt. Je kunt dus ook zelf bepalen of jij jouw online studenten een vorm van een tevredenheidsgarantie wilt geven of niet. Besluit je om een tevredenheidsgarantie aan te bieden? Verbind hier dan altijd duidelijke voorwaarden aan.
Direct jouw eerste landingspagina maken
Is jouw online training klaar om verkocht te worden? Je verkoopt jouw online cursus het best vanuit je eigen online academy bij Skillba. Je kunt direct beginnen met het maken van een effectieve landingspagina voor een succesvolle verkoop. Kies zelf kleurcodes, lettertypen, achtergronden en logo’s.
Het is jouw eigen online academy, dus je kunt deze vormgeven zoals jij het wilt. Wij zorgen voor de optimale beschikbaarheid van alle nodige functies en koppelingen. Heb jij nog geen online academy bij Skillba? Maak dan nu een account aan en probeer ons platform kosteloos uit!