Tips voor digitale marketing in de productie industrie

Mensen zoeken tegenwoordig voor van alles hun antwoorden op Google. Of het nu gaat om het oplossen van problemen, het lezen van productbeoordelingen of het vinden van advies over wat, wanneer en waar ze iets moeten kopen. Volgens de website Business.com vertrouwt ongeveer 77% van de mensen online beoordelingen voordat ze een product aanschaffen.Dat is nogal wat!

Ben je een productiebedrijf en hoor je al jaren dat digitale marketingkanalen / social media / online marketing niets voor jou zijn? Dat klopt niet. Je moet juist afstappen van traditionele marketing en meer focussen op digitale strategieën. In dit artikel lees je enkele tips om via digitale marketingstrategieën je bedrijf te laten groeien.

Stem je marketing af op het besluitvormingsproces

Zorg ervoor dat je de inhoud van je marketing aanpast aan het besluitvormingsproces van je klanten. Stel je bent een groothandel in sieraden en levert aan allerlei handelaren. Wanneer mensen de website van je sieraden groothandel bezoeken, zijn ze meestal nog niet klaar om direct iets te kopen. Ze willen informatie, foto’s bekijken en inzicht krijgen in de laatste trends voordat ze een beslissing nemen. Het is slim om hen te voorzien van relevante informatie die laat zien hoe jouw product of dienst hun behoeften kan vervullen.

In plaats van hen te pushen om te kopen, kun je hen begeleiden en informeren met inhoud die past bij jouw expertise. Het schrijven van blogs en het maken van video’s kan daarbij een heel handig middel zijn.

Maak gebruik van video’s

Video is een krachtig hulpmiddel dat je niet mag negeren in je content marketing strategie. Mensen besteden aanzienlijk meer tijd op websites met video’s, en potentiële klanten die productvideo’s bekijken, zijn eerder geneigd tot aankoop. Produceer je bijvoorbeeld betaalbare kralen? Je kunt platforms zoals YouTube gebruiken om deze producten te presenteren en ze naadloos integreren in je content. Op deze manier begrijpen klanten beter wat je te bieden hebt.

Wist je dat je heel gemakkelijk veel views kan krijgen via YouTube Shorts?

SMM is niet alleen voor B2C

Social Media Marketing is niet alleen voor B2C, maar ook voor groothandels en B2B bedrijven. Dankzij social media zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram is het nu ook voor productiebedrijven nodig om hun producten en diensten te promoten. Deze platforms bieden de mogelijkheid om waardevolle verbindingen te leggen met het publiek, de merkbekendheid te vergroten en zelfs tijdens de productontwikkeling belangrijke feedback en inzichten van klanten te verzamelen.

LinkedIn is een onderdeel van de zakelijke koopcyclus en fungeert als een virtuele vakbeurs waar bedrijven foto’s en video’s van hun producten kunnen delen om potentiële klanten te informeren en te bereiken. Het is de moderne manier om snel en effectief contact te leggen met relevante zakelijke contacten en leads. Meer weten over LinkedIn? Volg onze LinkedIn training op maat!

E-mailmarketing werkt nog steeds

E-mailmarketing is nog steeds een krachtig middel om direct in contact te komen met je klanten. Het is snel en efficiënt. Je moet aantrekkelijke content maken die mensen interesseert, relaties opbouwt en uiteindelijk tot aankopen leidt. Zorg er ook voor dat je e-mails goed werken op mobiele apparaten, omdat veel mensen hun e-mail op hun telefoon checken. Het is vaak het eerste wat mensen ’s ochtends doen.

Dus, als je bezoekers op je website hebt die nog niet helemaal klaar zijn om te kopen, kun je ze verder overtuigen met speciale aanbiedingen en updates via e-mail marketing. Maar zorg ervoor dat je e-mails goed zijn afgestemd op hun behoeften en interesses. Je kunt dus enorm veel digitale marketing strategieën toepassen. Kijk even goed wat bij jou bedrijf past en ga aan de slag!

Veel succes met het toepassen van deze tips in jouw productie bedrijf.