5 dingen om te testen voor je jouw online training lanceert
De lancering van je online training is een fantastisch moment. Je hebt hard gewerkt aan het creëren van een geweldig online programma en eindelijk is het resultaat daar en kun je gaan verkopen. Dan is het een domper als je er op korte termijn achter komt dat iets niet helemaal in orde is met je training. Dat legt direct een schaduw over de vreugde. Daarom is het altijd belangrijk om je online training nog eens goed na te lopen voordat je deze lanceert.
Je online training verkopen? Test deze zaken!
Heb je het gevoel dat jouw online training helemaal klaar is om gelanceerd en verkocht te worden? Dan is er nog één stap te gaan en dat is het testen van een aantal belangrijke factoren. Het is goed om alles nog één keer na te lopen, zodat je echt zeker weet dat alles helemaal in orde is. De volgende 5 zaken moet je zeker nog een keer testen voordat je jouw online training lanceert.
1. De nauwkeurigheid van de inhoud
Onderwerp de inhoud van je online training nog eens aan een goede check op nauwkeurigheid. Zitten er echt geen foutjes meer in? Heb je alle spel- en grammaticafouten eruit gehaald? Zijn er nergens meer per ongeluk dubbele spaties te vinden op plekken waar ze niet horen? Het zijn kleine dingetjes, maar kleine foutjes kunnen een online cursist storen. Zorg er dus voor dat je de inhoud nog eens goed controleert op nauwkeurigheid.
2. Het uiterlijk van je online training
Is het design van je online training helemaal in orde? Je kunt je eigen huisstijl gebruiken voor je online cursus. Op deze manier zorg je voor een hogere mate van herkenbaarheid. Dan is het natuurlijk wel belangrijk dat het design helemaal op orde is. Het uiterlijk van je online training is heel belangrijk voor de beleving. Gebruik je op alle pagina’s wel precies dezelfde kleuren, dezelfde stijl? Is er een duidelijke rode draad als het om design gaat? Controleer dit goed.
3. De algemene sfeer van je online cursus
Hoe ziet je online training er in het algemeen uit? Welke sfeer wordt er overgebracht naar de online cursist en is dit ook daadwerkelijk de sfeer die jij voor ogen had? Jij bent de expert en dat betekent dat jij jouw kennis vol passie en enthousiasme over het onderwerp overbrengt aan de online cursist. Het is aan jou om de online cursist net zo enthousiast te maken en dit bereik je alleen als jouw online training de juiste sfeer laat zien.
4. Het verloop van de online lesstof
De lesstof moet logisch zijn. Je kunt dit als een trap zien. Een cursist neemt die trap stap voor stap, trede voor trede. Je begint in de basis en daar komt steeds een logisch schepje bovenop. Wat je wilt voorkomen is dat je in les 3 iets aanhaalt wat in les 5 pas geleerd gaat worden. Jouw online training heeft een logische opbouw nodig. Controleer je online training dus altijd op het verloop van de lesstof.
5. De kwaliteit van visuele elementen
Loop ook zeker al je visuele elementen na op kwaliteit en werking. Zijn je afbeeldingen goed scherp? Is het geluid van je videomateriaal goed genoeg en werken de video’s zoals het hoort? Zijn eventuele grafieken en diagrammen goed zichtbaar? Visuele elementen vormen een belangrijk deel van je online training en ze horen gewoon van optimale kwaliteit te zijn. Loop ze nog eens na en verbeter waar nodig.
Alles in orde? Tijd om je online training te gaan verkopen!
Heb je alles goed nagelopen en steekt je online training goed in elkaar? Dan is het tijd om jouw online training te lanceren en met de verkoop te starten. Dit doe je natuurlijk het best vanuit jouw eigen online academy bij Skillba. Wij bieden je alle tools die jij nodig hebt om jouw online cursus succesvol te verkopen, inclusief betrouwbare betaalmethoden, waaronder natuurlijk iDEAL. Maak nu een account aan en open vandaag nog jouw eigen online academy. Natuurlijk kun je Skillba eerst kosteloos uitproberen.