5 redenen waarom adverteren op Facebook nog steeds nuttig is
Adverteren op social media is dé manier van adverteren op dit moment. Dit is al langere tijd zo. Hierin zijn zeker wel trends te ontdekken. Zo zien we dat meer ondernemers overstappen van adverteren op Facebook naar adverteren op Instagram of TikTok. Bedrijven proberen op deze manier ook een beetje de gang van hun doelgroep te volgen. Voorheen was adverteren op Facebook het meest populair onder Nederlandse bedrijven, maar de verschuivingen worden steeds groter. Toch is adverteren op Facebook nog altijd nuttig voor bedrijven.
Dáárom wil je nog steeds adverteren op Facebook
Facebook heeft de laatste jaren flink geïnvesteerd in het verbreden van de mogelijkheden voor bedrijven. We hebben meer zakelijke functies gekregen en we kunnen gebruik maken van meer advertentie-opties. De concurrentie op het sociale kanaal is hoog voor adverteerders. Hier staat tegenover dat je nog steeds veel voordeel kunt halen uit advertenties op Facebook. Wij geven je 5 redenen waarom het nog steeds interessant is om op Facebook te adverteren.
1. Je hebt uitgebreide targeting mogelijkheden
Als het om targeting gaat, dan loopt Facebook nog steeds wel echt voorop onder de sociale kanalen. Het platform biedt je mogelijkheden voor targeting op vasis van geografische locatie, demografische gegevens, gedrag en interesses. Hierdoor kun je de advertenties echt op een heel specifieke groep personen richten. Je bent hierdoor goed in staat om jouw unieke doelgroep te bereiken met je advertentie. Deze optie vind je zeker niet op alle sociale kanalen. Daar gebeurt het vaker dat je advertentie bij verkeerde doelgroepen terecht komt.
2. Een goede flexibiliteit in de kosten
Er zijn bedrijven die elke maand een standaard budget hebben voor adverteren op Facebook. Andere bedrijven hanteren liever variabele kosten, zodat ze makkelijker kunnen inspelen op trends of op hun eigen acties en aanbiedingen. Bij Facebook heb je een optimale flexibiliteit als het gaat om het beheersen van je kosten. Je kunt makkelijk zelf je budget instellen en deze op elk moment aanpassen. Hierdoor zijn de facebook advertenties toegankelijk voor alle soorten bedrijven en budgetten.
3. Een ruime keuze aan advertentieformaten
Adverteren op Facebook is zeker niet standaard. Je kunt kiezen uit veel verschillende advertentieformaten. Hierbij kun je denken aan foto’s, video’s, verhalen en carrousels. Door deze ruime keuze kun je altijd een formaat inzetten dat het best presteert onder jouw specifieke doelgroep. Daarnaast biedt het ook goede mogelijkheden om af te wisselen en zo te zorgen voor variatie. Dit is ook heel belangrijk als je echt op wilt vallen op social media.
4. Alle resultaten zijn meetbaar
Bij adverteren op Facebook kun je gebruik maken van de ingebouwde analytics functies. De analytics geven je een actueel inzicht in de prestaties van je advertenties. Je kunt echt alles meten en dat betekent dat je ook alles krijgt wat je nodig hebt om verder te optimaliseren. Het biedt je de mogelijkheid om je advertenties real-time bij te sturen en om je campagnes steeds verder te optimaliseren voor een betere ROI.
5. Facebook blijft een gigantisch platform
Veel mensen hebben Facebook omgeruild voor TikTok of Instagram. Dit klopt. Hier kunnen wij ook niet omheen. Toch betekent dit zeker niet dat Facebook tot een klein kanaal aan het krimpen is. Integendeel! Facebook mag zich nog steeds rekenen tot de grootste sociale netwerken. Het platform heeft nog altijd miljarden dagelijks actieve gebruikers wereldwijd. Als bedrijf kun je via Facebook altijd een breed publiek bereiken en zorgen voor een versterking van je naamsbekendheid. Vrijwel elke doelgroep is te vinden op Facebook.
Aan de slag met Facebook adverteren
Facebook adverteren is niet moeilijk, maar het is wel belangrijk om ervoor te zorgen dat je campagnes optimaal ingericht zijn. Je wilt niet alleen werken met de beste content, maar je wilt ook zorgen voor de juiste targeting. Er is veel waar je aan moet denken en je hebt een sterke strategie nodig. Wij helpen je hier natuurlijk graag bij. Volg eens een Facebook training en je weet precies hoe jij het beste uit je Facebook advertenties haalt!