Philips start campagne op Pinterest: #pinyourcity
In oktober 2012 is Philips gestart met een wereldwijde Pinterest campagne met als naam #pinyourcity. Philips wil met deze campagne de gebruikers van Pinterest aanmoedigen om op een creatieve wijze hun stad te laten zien. Hierbij ligt de nadruk op net die speciale locaties en momenten die jouw stad uniek maken. Zelf zie ik de link tussen deze actie en Philips nog niet, maar het is wel leuk bedacht.
Wat moet je precies doen met #pinyourcity?
Philips wil dat je minimaal 10 foto’s maakt van speciale plekken die jouw stad of dorp uniek maken. Deze moet je uploaden naar Pinterest en voorzien van #pinyourcity. Vervolgens zal een jury beslissen welke personen er in de prijzen vallen. De hoofdprijs is een gezondheidspakket van €1.000, daarna een gezondheidspakket van €500 en de laatste zes krijgen ieder €100 in de vorm van een ‘health and well-being’ producten.
Video van #pinyourcity
Hieronder staat een video waarin de Pinterest actie nogmaals wordt uitgelegd.
Response tot nu toe
Als ik zoek op Pinterest naar #pinyourcity dan zie ik nog nauwelijks foto’s. Het lijkt wel alsof een handjevol mensen mee doet aan deze actie. Dus als je kans wilt maken op een prijs, dan is het zeker de moeite om een aantal foto’s op Pinterest te zetten met de speciale hashtag.
Zelf zet Philips de foto’s met #pinyourcity op een eigen board, maar zoals ik al vermoede zijn er pas 16 foto’s geplaatst met #pinyourcity. (Misschien mis ik een hoop boards omdat de zoekfunctie niet goed werkt)
De actie is gestart op 4 oktober er loopt tot 16 november. Op 23 november zullen vervolgens een aantal deelnemers worden geselecteerd en op 7 december worden de winnaars bekend gemaakt.
Aan de slag met Pinterest?
Als je aan de slag wilt met Pinterest, dan heb ik een gratis handboek voor je welke je kunt downloaden via De Handleiding om te starten met Pinterest. Daarnaast kun je ook een persoonlijke training boeken via Pinterest Training.