Nu voor iedereen: Analytics van je tweets op Twitter
Waar voorheen alleen betalende adverteerders konden bekijken wat de statistieken zijn van hun tweets, heeft Twitter deze optie nu stilletjes openbaar gemaakt. Het is even doorklikken, maar dan is het toch voor iedereen mogelijk om te bekijken hoe de wereld heeft gereageerd op je tweet! Het hoe en wat over de Twitter statistieken.
Hoe bekijk ik mijn statistieken?
Eerst log je in op je Twitter-account. Rechtsboven onder het tandwieltje kun je klikken op “Twitter Ads”. Hierna moet je opnieuw inloggen met je Twitter account bij Twitter Ads.
Er komt dan een melding dat je account niet in aanmerking komt voor de statistieken, maar deze kun je negeren want je kunt er gewoon bij. Je klikt linksbovenin op “Analytics- Timeline activity” en een overzicht van je tweets verschijnt! Als dit niet werkt, zorg dan dat je account “Advanced” is.
De mogelijkheden die het biedt
Per tweet geeft Twitter het aantal Faves, Retweets en Replies. Ook leuke informatie is het aantal clicks dat een link in je tweet krijgt. Twitter kan ook je tweets sorteren op populariteit. Op deze manier krijg je als ondernemer een goed overzicht van de Tweets die wel en/of niet succesvol waren. Alle informatie is duidelijk gepresenteerd zodat vrijwel elke gebruiker, van marketingmanager tot beginnend blogger, zijn tweets kan analyseren.
Ook meer uit Twitter halen?
Volg een Twitter training om Twitter optimaal te benutten om uw onderneming te promoten. Tegenwoordig kunt u dus meteen bij de Twitter statistieken bekijken wat het effect is!