Social media training voor Gemeenteraadsverkiezingen
Het lijkt nog ver weg, maar op 19 maart 2014 zullen de gemeenteraadsverkiezingen zijn. Om de inwoners in uw gemeente op de hoogte te brengen van uw standpunten zet u natuurlijk diverse communicatiemiddelen in. Bent u echter als partij of raadslid al actief bezig met social media?
Merkt u dat de response op uw flyers, billboards en advertenties aan het afnemen is? Het is in deze digitale samenleving steeds lastig om via traditionele media uw standpunten onder de aandacht te brengen. Door gebruik te maken van social media, als Twitter, LinkedIn en Facebook kunt u in contact komen met inwoners van uw gemeente.
Social media inzetten, maar hoe?
Om social media goed in te zetten voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 is een goede strategie nodig waar de hele partij achterstaat. In onze training gaan wij samen met u een strategie opstellen en laten wij u zien hoe u social media kunt inzetten om uw naamsbekendheid te vergroten, uw standpunten te communiceren en stemmen te winnen.
Keuze uit 2 trainingen
Wij bieden 2 soorten trainingen aan die specifiek gericht zijn op de gemeenteraadsverkiezingen:
1. Social media praktisch en efficient inzetten (0,5 dag)
Deze training is voor u geschikt als u al actief bent op social media.
2. Social media effectief inzetten vanaf de basis (1 dag)
Deze training is voor partijen / raadsleden die nog niet actief zijn op social media
Inhoud van de training
Tijdens de social media training voor gemeenteraadsverkiezingen gaan wij samen met u en uw mede-raadsleden aan de slag met social media. Er zullen een breed scala aan onderwerpen langskomen, u zult korte opdrachten uitvoeren en er zullen discussies komen. Hieronder is een overzicht te vinden van wat u in welke training gaat leren.
1 | 2 | |
Strategie bepalen (7 stappen) | ||
Doelgroep samenstellen | ||
Contentplan maken | ||
Voorbeelden van andere partijen | ||
Social media in uw gemeenten | ||
Social media stand van zaken | ||
Impact van social media | ||
Mogelijheden met social media | ||
Wat is Twitter? | ||
Diverse Twitter strategieën | ||
Wat is Facebook? | ||
Stand van zaken: Facebook | ||
Tips om meer likes te krijgen | ||
Goedkoop adverteren op Facebook | ||
Diverse Facebook strategieën | ||
Wat is LinkedIn? | ||
Hoe LinkedIn in te zetten? | ||
Goed profiel maken | ||
Berichten delen op LinkedIn | ||
Tips om aan de slag te gaan | ||
Tips om berichten klaar te zetten | ||
Dashboard inrichten | ||
Vragenronde |
Kosten social media training
Als u deze social media training volgt met uw fractie, dan krijgt u bij ons exclusiviteit. Wij zullen aan geen andere fractie binnen uw gemeente deze speciale training geven. Hieronder is de kostenopbouw te zien voor deze training:
1 of 2 raadsleden | 3 t/m 5 personen | 6 t/m 10 personen | |
Halve dag (3 uur) | € 289 | € 397 | € 525 |
Hele dag (7 uur) | € 600 | € 845 | € 997 |
– Prijzen zijn exclusief reiskosten en 21% btw
Offerte aanvragen of training boeken?
Als u interesse heeft in deze training, dan kunt u contact met ons opnemen om deze speciale training te boeken. Wilt u een offerte ontvangen? Dat is ook geen probleem klik dan hier op: offerte aanvragen. U kunt ook vele andere trainingen volgen. Zo is er een social media training voor makelaars, een social media training voor restaurants maar ook een social media training voor rijschoolhouders. Social media is hot en daarom geeft TTM Communicatie een training op maat.