Nieuw: LinkedIn showcase page voor company pages
Voor bedrijven met een company page op LinkedIn is het vanaf nu ook mogelijk om showcase pages te maken voor de verschillende onderdelen van het bedrijf. Hiermee kun je voor je verschillende productlijnen pagina’s maken die verschillende doelgroepen benaderen.
Company page met showcase pages
Met de nieuwe optie van LinkedIn kun je nu showcase pages aanmaken. Deze pagina’s zijn direct gelinkt aan je company page en kunnen dan ook niet zonder hun “parent”. Showcase pages zijn een aanvulling op je company page waarin je bepaalde (sub)merken promoot. In de sidebar van je company page kun je naar je showcase pages gaan.
Showcase page voor (sub)merken
Een showcase page is bedoeld voor (grote) bedrijven die verschillende productlijnen hebben. Denk aan Microsoft, die software pakketten heeft zoals Office en Windows, maar ook op andere fronten actief is in de zakelijke markt. Deze verschillende onderdelen van een bedrijf kunnen door middel van showcase pages apart worden gepromoot.
Verschillende doelgroepen
Het fijne van showcasepages is dat je ze geheel kunt richten op de doelgroep van je (sub)merk. Je kunt statusupdates plaatsen die specifiek op hen gericht zijn en de gehele pagina zo visueel indelen dat juist het publiek voor dit (sub)merk wordt aan gesproken. Via één kanaal kun je voortaan communiceren over het totaalpakket van een bepaalde productlijn.
Het aanmaken van een showcase page
Een showcase page maken gaat als volgt. Ga naar de “edit-“knop in het menu van je company page en ga naar “create Showcase page.” Hierna kun je achtereenvolgens de naam van je pagina bedenken, een logo, coverfoto en introductietekst toevoegen. Na het optimaliseren van je pagina kun je deze publiceren.
Showcase pagina wel nodig?
Bedenk wel dat je company page de belangrijkste pagina is. Je moet eerst zorgen dat deze pagina in orde is voor je showcase pages gaat toevoegen. Bovendien zijn showcase pages alleen nuttig als een bepaald onderdeel van jou bedrijf een andere doelgroep heeft dan andere onderdelen. Als laatste is het belangrijk dat er genoeg tijd en content is om zowel company page als showcase pages up-to-date en interessant te houden.
Twijfels over showcase pages en/of andere functies van LinkedIn?
Om meer te leren over LinkedIn, company pages en showcase pages kunt u altijd onze LinkedIn training volgen. Deze zal ingaan op alle manieren om LinkedIn zakelijk in te zetten.