Hoe verstuur ik een announcement naar een groep op LinkedIn?
Wanneer u actief deelneemt aan een groep op LinkedIn, dan wilt u wellicht ook mededelingen met deze groep delen. Het is dan zeker niet nodig alle contacten binnen de betreffende groep via een persoonlijke mail te benaderen via LinkedIn. U kunt, als u de beheerder bent van een groep, heel eenvoudig een LinkedIn announcement versturen aan alle leden tegelijk. Met behulp van de volgende screenshots en tips verstuurt u gemakkelijk een LinkedIn announcement.
Een LinkedIn announcement versturen
Wilt u een aankondiging versturen naar de leden van een bepaalde LinkedIn groep waarvan u de manager bent? Ga dan naar uw LinkedIn profiel en klik op Groups op de startpagina, bovenaan in de menubalk.
U krijgt alle groepen te zien waar u deel van uitmaakt, in alfabetische volgorde. Klik op de naam van de groep waar u de LinkedIn announcement naartoe wilt sturen. Ga naar het tabblad Manage.
U kunt vervolgens aan de linkerzijde aangeven dat u een bericht wilt verzenden. U kunt nu aan de slag om het bericht samen te stellen. Houdt er rekening mee dat een onderwerp maximaal 200 tekens mag bevatten en het bericht zelf maximaal 4.000 tekens.
Is het bericht helemaal naar wens? Dan kunt u deze direct verzenden aan de leden van de groep.
Krijgt ieder lid van de groep het bericht?
De berichten worden standaard verzonden als mailbericht aan de leden en worden tevens als discussie binnen de groep geplaatst. Niet alle leden van de groep zullen de LinkedIn announcement ontvangen. Ieder lid van de groep kan zich afmelden voor het ontvangen van aankondigingen en mededelingen. De personen die zich hebben afgemeld voor het ontvangen van mails met LinkedIn announcements van medeleden zullen het bericht dan ook niet ontvangen.