11 opties voor Facebook adverteren om uit te proberen

Als bedrijf wil je jouw doelgroep zo effectief mogelijk bereiken via social media. Facebook biedt hiervoor tal van mogelijkheden als het gaat om adverteren. Je kunt het sociale kanaal op tal van manieren gebruiken om je doelgroep aan te spreken, je publiek uit te breiden en bijvoorbeeld je naamsbekendheid te verhogen. Belangrijk is wel dat je weet hoe je jouw Facebook campagnes het best inricht én welke advertentiemogelijkheden het best passen bij jouw bedrijf en je doelgroep. Jouw doelgroep is immers net zo uniek als je bedrijf.

De beste opties voor adverteren op Facebook

Facebook is door de jaren heen sterk ontwikkeld, zeker voor bedrijven, waardoor je nu tal van mogelijkheden hebt om je doelgroep via ditplatform te bereiken. Wat zijn nu de beste opties voor adverteren op Facebook? Wij geven je graag inzicht in 11 advertentie opties op Facebook waar jij voor je bedrijf mee aan de slag kunt.

1. Pagina-promotie

Eén van de belangrijkste basisvormen van adverteren op Facebook is het promoten van je bedrijfspagina. Hiermee kun je jouw pagina aan een breder publiek tonen en likes, volgers en betrokkenheid vergroten.

2. Berichtpromotie

Je kunt specifieke berichten van je pagina extra promoten om een groter publiek te bereiken. Dit is handig voor het vergroten van de zichtbaarheid van belangrijke aankondigingen, aanbiedingen of evenementen.

3. Facebook Ads

Facebook Ads is het krachtigste advertentiesysteem van Facebook. Je kunt zeer gerichte advertenties maken op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag van gebruikers. Dit omvat verschillende advertentie-indelingen, zoals afbeeldingen, video’s, diavoorstellingen en meer.

4. Audience Network

Facebook biedt adverteerders de mogelijkheid om hun advertenties te plaatsen op externe apps en websites via het Audience Network. Dit breidt je bereik verder uit, waardoor je de impact effectief kunt vergroten.

5. Marketplace-advertenties

Als je producten verkoopt, kun je deze rechtstreeks adverteren in de Facebook Marketplace. Dit is handig voor lokaal adverteren en e-commerce. Steeds meer webwinkeleigenaren maken ook gebruik van deze handige optie binnen Facebook. Dit heeft vooral te maken met het feit dat het makkelijk en snel in te zetten is.

6. Videoadvertenties

Videoadvertenties winnen aan populariteit. Ze kunnen worden afgespeeld in de nieuwsfeed en zijn zeer effectief voor het overbrengen van je boodschap. We zien over het algemeen dat videocontent steeds beter gaat presteren vergeleken met tekstuele inhoud op Facebook. Overigens geldt dit ook voor de meeste andere sociale kanalen.

7. Messenger advertenties

Met Facebook Messenger advertenties kun je berichten naar mensen sturen die eerder contact hebben gehad met je bedrijf via Messenger. Dit is handig voor klantenservice en het bevorderen van interactie.

8. Leadadvertenties

Leadadvertenties zijn ontworpen om leads te genereren door gebruikers in staat te stellen zich eenvoudig aan te melden voor nieuwsbrieven, offertes of andere aanbiedingen zonder Facebook te verlaten.

9. Dynamische advertenties

Deze advertenties passen zich automatisch aan op basis van het gedrag van de gebruiker en de producten die ze eerder hebben bekeken op je website of app.

10. Evenementenadvertenties

Als je evenementen organiseert, kun je advertenties maken om de zichtbaarheid en het aantal aanmeldingen te vergroten. Het is een makkelijk en effectieve manier om meer aandacht voor je evenement te verkrijgen.

11. Branded Content

Branded content stelt influencers en contentmakers in staat om samen te werken met merken om gesponsorde content te maken en te delen op hun pagina’s. Voor veel bedrijven is het zeker interessant om samen te werken met een influencer die relevant is aan het merk of product.

Welk soort Facebook advertenties zet jij in?

Je kunt veel soorten Facebook advertenties inzetten voor je bedrijf, merk en product of dienst. Elk type advertentie heeft zijn eigen doelstellingen en biedt verschillende manieren om je doelgroep te bereiken. Het is belangrijk om te ontdekken wat voor advertenties het best passen bij jouw bedrijf én jouw specifieke doelgroep. Haal jij niet het maximale uit je Facebook advertenties? Dan helpen wij je graag verder. Volg eens een Facebook training bij ons en wij helpen je om het beste uit je advertentiebudget te halen.